Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 15:22
  #1
Avstängd
Redovisning24s avatar
Jag har en konstant täppt näsa, som gör att jag knappt kan dra in luft via näsan längre.

Jag använder ofta eller rättare sagt dagligen nässpray (otrivin) för att få bort nästäppan. Nästäppan försvinner direkt i samband med nässpray men för att bara komma tillbaks senare på dagen. Detta är väldigt jobbigt.

I samband med detta, så känner jag att mina revben "trycks" och vibrerar smått tillsammans med en tryck i bröstet och även ryggen ibland.

Förutom det, så har jag nuförtiden väldigt dålig balans kombinerat med yrsel och trötthet. Slutligen har jag matsmältningsproblem, då jag har väldigt väldigt svårt att gå på toan. Jag har även en synnedsättning pga detta, och upplever tinitus dagligen.

Undrar om någon har upplevt liknande tillstånd?
2018-11-18, 16:08
  #2
Medlem
Parasomnis avatar
Näsan blir täppt om du använder nässpray dagligen. Slemhinnorna i näsan svullnar och då känns det som nästäppa, nässprayen tar bort svullnaden för en stund.

Sluta med nässprayen, första dagen/natten kommer du va täpt som fan men sen släpper de oftast snabbt

Fick sår i hela näsan efter att ha använt otrivin dagligen i ett par månader.. Slemhinnorna torkas ut av det
2018-11-18, 16:09
  #3
Medlem
Lider du av någon form av depression?
2018-11-18, 16:28
  #4
Medlem
vadsadusadus avatar
Använder man nässpray för många dagar i rad kan man bli beroende av nässpray. Det är därför det finns rekomendation om hur många dagar man ska använda den i rad. Sluta tvärt och stå ut med att näsan är täppt ett par dagar, sen bör det börja ge med sig lite.
2018-11-18, 16:36
  #5
Avstängd
Redovisning24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Använder man nässpray för många dagar i rad kan man bli beroende av nässpray. Det är därför det finns rekomendation om hur många dagar man ska använda den i rad. Sluta tvärt och stå ut med att näsan är täppt ett par dagar, sen bör det börja ge med sig lite.

har slutat med nässpray till och från och det har gått mer än 1 månad utan nässpray, dock har jag denna nästäppan fortfarande.
2018-11-18, 16:37
  #6
Avstängd
Redovisning24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Lider du av någon form av depression?

nej, inte direkt.
2018-11-18, 17:45
  #7
Avstängd
hallå, du behöver detoxa. skippa allt vad mejeriprodukter, och proteintung mat heter (och all processad skräpmat så klart) och se vad som händer. hur är det med håret?

du har ett förstoppat lymfsystem. det betyder att du är översur, inflammerad och igenslemmad. vattnig frukt är det bästa du kan stoppa i dig.
2018-11-24, 13:49
  #8
Medlem
Strychnos avatar
TS är bannlyst och kan inte svara eller bidraga mer i tråden.

Tråd låst.

/Moderator.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback