Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 08:49
  #1
Medlem
Gimses avatar
Förutsatt att att man är "normalbra", vad nu det betyder, är det möjligt att livnära sig som frilansande front end eller full stack utvecklare?

Edit: Med möjligt menar jag om det finns efterfrågan på fler webbutvecklare

Edit2: Borde ha skrivit i "Webbutveckling och javascript". Kan moderator flytta?
__________________
Senast redigerad av Gimse 2018-11-18 kl. 09:01.
Citera
2018-11-18, 09:12
  #2
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Personlig utveckling, studier och arbetsliv
/Moderator
Citera
2018-11-18, 09:16
  #3
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimse
Förutsatt att att man är "normalbra", vad nu det betyder, är det möjligt att livnära sig som frilansande front end eller full stack utvecklare?

Edit: Med möjligt menar jag om det finns efterfrågan på fler webbutvecklare

Edit2: Borde ha skrivit i "Webbutveckling och javascript". Kan moderator flytta?
Beror ju på vad du menar med webutvecklare.

Är det sk Fullstack (med någon slags gångbar backend) så lär det inte vara några större problem för dig om du är bra dvs, är det så att du kan html och JavaScript och inget mer blir det troligen svårare för dig.

Finns ju de nuförtiden som försörjer sig som frontend-utvecklare, men i de fallen är det ju något trevligt SPA-ramverk de sitter och hackar med och inte bara några slags statiska HTML-sidor.
Citera
2018-11-18, 10:43
  #4
Medlem
Gimses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Beror ju på vad du menar med webutvecklare.

Är det sk Fullstack (med någon slags gångbar backend) så lär det inte vara några större problem för dig om du är bra dvs, är det så att du kan html och JavaScript och inget mer blir det troligen svårare för dig.

Finns ju de nuförtiden som försörjer sig som frontend-utvecklare, men i de fallen är det ju något trevligt SPA-ramverk de sitter och hackar med och inte bara några slags statiska HTML-sidor.

Härligt, behövde bara höra att det finns efterfrågan så jag inte slösar min tid. Verkar underbart att vara sin egen boss och kunna jobba vart man vill.

Tack Proton
Citera
2018-11-18, 13:56
  #5
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimse
Härligt, behövde bara höra att det finns efterfrågan så jag inte slösar min tid. Verkar underbart att vara sin egen boss och kunna jobba vart man vill.

Tack Proton
Lugnt, men tänk på att de bättre uppdragen går till de som har byggt upp ett namn och varumärke kring sig själv i branschen, så från början får man ju räkna med att ta de mindre och tråkigare uppdragen.

Rom byggdes inte på en dag stämmer alldeles utmärkt här med tyvärr.
Citera
2018-11-18, 22:00
  #6
Medlem
Gimses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Lugnt, men tänk på att de bättre uppdragen går till de som har byggt upp ett namn och varumärke kring sig själv i branschen, så från början får man ju räkna med att ta de mindre och tråkigare uppdragen.

Rom byggdes inte på en dag stämmer alldeles utmärkt här med tyvärr.

Har räknat med att börja på botten och att spendera mycket tid på att leta uppdrag i början. Målet är att om ett år tjäna 10k per månad för att slippa gå tillbaka till något vanligt sju till fyra kneg. Hoppas det är realistiskt.
Vad tror du?
Citera
2018-11-18, 22:58
  #7
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimse
Har räknat med att börja på botten och att spendera mycket tid på att leta uppdrag i början. Målet är att om ett år tjäna 10k per månad för att slippa gå tillbaka till något vanligt sju till fyra kneg. Hoppas det är realistiskt.
Vad tror du?
Låter fullt realistiskt om man börjar från noll.

Däremot undrar jag om du inte ligger lite lågt till och med. Tror du kan göra bättre än 10k faktiskt.

Uppdragen hittar man med fördel antingen på Linkedin eller på https://www.brainville.com/ där det senare är en dedikerad konsultförmedlingsplats.
Citera
2018-11-19, 12:49
  #8
Medlem
Gimses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Låter fullt realistiskt om man börjar från noll.

Däremot undrar jag om du inte ligger lite lågt till och med. Tror du kan göra bättre än 10k faktiskt.

Uppdragen hittar man med fördel antingen på Linkedin eller på https://www.brainville.com/ där det senare är en dedikerad konsultförmedlingsplats.

Då är jag i alla fall på rätt väg och nu börjar jag känna mig ganska trygg i valet.
Tack för hjälpen Proton!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback