Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-07-19, 21:11
  #85
Medlem
Jag kan inte i mitt liv förstå hur svårt det är att se relativt proper ut. Min snubbe lägger inte ens ynka fem minuter på morgonen för att välja något som passar för dagens aktivitet. Det är inte direkt raketforskning att köpa kläder i rätt storlek och trevliga material.
Citera
2019-07-24, 01:11
  #86
Medlem
johanjosefssons avatar
Har levt ganska länge på den här planeten och min erfarenhet över flera årtionden är att tjejer SKITER I VILKET, så länge man har självförtroende, luktar gott och har god social status med jobb, pengar, bil, etc.
Citera
2019-07-31, 03:39
  #87
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busnel
Jag kan inte i mitt liv förstå hur svårt det är att se relativt proper ut. Min snubbe lägger inte ens ynka fem minuter på morgonen för att välja något som passar för dagens aktivitet. Det är inte direkt raketforskning att köpa kläder i rätt storlek och trevliga material.

Det är inte raketforskning, nej. Raketforskning & dylikt är nämligen sånt man utbildar sig till. Välja kläder får man fixa på egen hand. Det är här vissa lyckas medan andra misslyckas.

Huruvida det är viktigt eller inte? Ja, om man vill ha en tjej som bryr sig om hur hennes kille ser ut så är det självklart extremt viktigt.

Vill man ha en tjej som skiter i hur killen är klädd så är det inte viktigt alls.

Det är här den väsentliga följdfrågan kommer. Vill man ha Tjej 1 eller Tjej 2?
Citera
2019-07-31, 03:45
  #88
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Å andra sidan påverkar valet av klädsel i viss mån vilka du attraherar. Är du ute efter en goth-tjej hade det gynnat dig att också klä dig som en goth. Är du ute efter en hipster, osv. Det blir säkert svårare att ragga på kontorsbrudar om du klär dig som en luffare.

Exakt! Det är där själva frågeställningen egentligen ligger.
Citera
2019-07-31, 03:46
  #89
Medlem
Merwinnas avatar
Jag är kvinna, och jag har aldrig brytt mig om sådant. Jag "ser" det inte ens, men jag vet såklart att det finns kvinnor som gör det. De säger saker som "han hade Dressman-kläder" - underförstått att då var han inget att ha. Eller "han har alltid nya jeans!" - underförstått att då är han bra. Men frågan är om det är en sådan kvinna DU vill ha, TS? Som är så ytlig?
Citera
2019-07-31, 22:47
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det är inte raketforskning, nej. Raketforskning & dylikt är nämligen sånt man utbildar sig till. Välja kläder får man fixa på egen hand. Det är här vissa lyckas medan andra misslyckas.

Huruvida det är viktigt eller inte? Ja, om man vill ha en tjej som bryr sig om hur hennes kille ser ut så är det självklart extremt viktigt.

Vill man ha en tjej som skiter i hur killen är klädd så är det inte viktigt alls.

Det är här den väsentliga följdfrågan kommer. Vill man ha Tjej 1 eller Tjej 2?
Du glömde nämnda kvinna nummer 3 som går upp 5 på morgonen för att sminka sig före deras man vaknar för att se "respektabel ut".

Om människor håller sig inom sin egna sfär och inte försöker jaga det "bättre" kanske de inte hade behövt bli utnyttjade.
Citera
2019-08-02, 00:28
  #91
Medlem
Extremt mycket skulle jag säga.
Spelar inte så stor roll vad man har för märken på kläderna men att vara välklädd är viktigt. Killar som alltid har på sig samma gamla jeans och en dassig t-shirt... Nä fyfan. En kille som ser sådär ut utseendemässigt kan höja sig ordentligt om han för ovanlighetens skull tar på sig typ ett par kostymbyxor och snygg skjorta
Citera
2019-08-27, 17:18
  #92
Medlem
Är tjej och har uppfattningen att ingen tjej bryr sig om killars kläder, ingenting alls.

Killar där emot verkar ha speciella
preferenser åt andra hållet, och verkar kunna bli intresserade av en tjej enbart pga en speciell stil eller frisyr (!)

Tjejer bryr sig om killars:
Ansikte
Kropp
Frisyr









Kläder
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback