Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 20:25
  #1
Medlem
Hej alla kunniga!

Nu har jag gjort bort mig - höll på och formaterade en gammal dator med Windows 8 då jag hade min externa hårddisk (med ca 2 TB (av 4 TB) data) inkopplad via USB.

Windows ville att jag skulle skapa en återställningspunkt och det gick ju snabbt och dum som jag är valde jag min externa hårddisk.

Det är bara det att nu när jag kopplar in den kommer boot:en upp.
Eftersom den inte tog så lång tid att skapa borde inte resterande data (dvs mina 2 terrabyte) vara raderad. Har någon förslag på hur jag kan ta bort "återställningspunkten" och återgå till min data?
Citera
2018-11-17, 21:27
  #2
Medlem
Alltså - nu är jag ute efter att återställa min portabla hårddisk från återst'ällningspunkt tillbaka till vanlig allmänt lagringsutrymme. Förslag?
Citera
2018-11-18, 00:19
  #3
Moderator
memymos avatar
Provar i Windows istället då det inte är Hårdvara relaterat.

Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2018-11-18, 03:00
  #4
Medlem
TinFoilHats avatar
Kolla vad TestDisk kan göra för dig, ett program som är helt gratis. Så länge du bara scannar efter filer och partitioner så är det helt riskfritt att använda. Om du där emot försöker återskapa en partitionstabell eller liknande så är det nog rekommenderat att du först försöker rädda så mycket data som möjligt till en annan hårddisk först innan du börjar mixtra mer med din USB-disk.
Citera
2018-11-18, 15:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Kolla vad TestDisk kan göra för dig, ett program som är helt gratis. Så länge du bara scannar efter filer och partitioner så är det helt riskfritt att använda. Om du där emot försöker återskapa en partitionstabell eller liknande så är det nog rekommenderat att du först försöker rädda så mycket data som möjligt till en annan hårddisk först innan du börjar mixtra mer med din USB-disk.


Tack.

Har postat i deras forum och väntar på svar. Man verkar kunna se "rätt" hårddisk i programet men vågar inte pilla för mycket och förvärra siutationen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback