Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 19:29
  #1
Medlem
Finner mig i en sits där jag är i behov av en bil, och jag har pengar att spendera. Aldrig ägt en bil men kört mycket. Tänkte unna mig något sportigt. Har fastnat för RS7. BU eller bä? är 25-30.

Exakt denna är av intresse

https://www.youtube.com/watch?v=Q2rFxs-c0tk
__________________
Senast redigerad av Nithian 2018-11-17 kl. 19:41. Anledning: Mer info
Citera
2018-11-17, 20:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Finner mig i en sits där jag är i behov av en bil, och jag har pengar att spendera. Aldrig ägt en bil men kört mycket. Tänkte unna mig något sportigt. Har fastnat för RS7. BU eller bä? är 25-30.

Exakt denna är av intresse

https://www.youtube.com/watch?v=Q2rFxs-c0tk


Haha 25-30 med körkort men ingen bil samt mycket pengar. Stockholmare kanske?
RS7 är en fin bil, men låter lite extremt att gå från igen bil till en Audi RS7. Många stölder i fina bilar, speciellt i storstäder. Hur långt kommer den faktiskt köras? Hinner den bli varm ens?
Värdet på bilen kommer nog hålla sig relativt bra ändå (Köpt bättre begagnat). RS7 är rätt så eftertraktade, med rätt utrustning. (Ändå en stor förlust, vi pratar relativt)
Citera
2018-11-17, 20:31
  #3
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Finner mig i en sits där jag är i behov av en bil, och jag har pengar att spendera. Aldrig ägt en bil men kört mycket. Tänkte unna mig något sportigt. Har fastnat för RS7. BU eller bä? är 25-30.

Exakt denna är av intresse

https://www.youtube.com/watch?v=Q2rFxs-c0tk
Den största frågan är väl om du kan hantera det och varför du vill ha den? Vi får inte köra fortare än 120 km/h nånstans i det här landet (om det inte rör nån slags bankörning på inhägnat område). Dessutom tjänar vi ytterst sällan tid på att köra fortare än hastighetsbegränsningen, om vi inte kör väldigt långa sträckor. RS7:an är kul, men tja... inte värd det i mina ögon. För dyr, för bränsleslukande, det är olämpligt att utnyttja dess kapacitet osv. Vad är det med den som fångat dig?
Citera
2018-11-17, 21:08
  #4
Medlem
psflaxs avatar
Den är ju högerstyrd, NEJ TACK!

Men TS kanske bor i UK eller Japan?
Citera
2018-11-18, 17:36
  #5
Medlem
797507975s avatar
Dåligt självförtroende?
Citera
2018-11-19, 13:10
  #6
Medlem
Puggens avatar
Du löper hög risk att bli rånad på bilen. Systerbilen RS6 stjäls på löpande band för närvarande. Får de inte tag i bilen ute på stan så kommer man hem till dig, beväpnad och rånar dig på bilen där istället.

Dels lär du bli stoppad av polisen ofta i "rutinkontroller" då RS-bilar från Audi, delvis p.g.a ovan nämna anledning, alltid hamnar i polisens blickfång.

Sen är försäkringen vidrigt hög.

Detta gäller om du bor i eller inom en 25-milaradie från Stockholm, Göteborg eller Skåne...

Nej satsa på något mindre diskret vrålåk. Mercedes har trevliga diskreta vrålåk eller varför inte Lexus?
Citera
2018-11-19, 16:10
  #7
Medlem
Champinjonens avatar
Klokt? Nej
Citera
2018-11-19, 23:04
  #8
Medlem
LasseFranGnestas avatar
audi rs7 är rätt brutal ja! men inte lika stor rånrisk som rs6 och rs4.

Jag hade köpt RS3 om något från audi tror jag. liten rolig bil med 400hk.

annars hade jag köpt en AMG. men helt ärligt så köp typ en golf r. så slipper du bo vid bensinstationen. bilar är så jävla mkt dyrare än vad man trodde innan man ägde dom.

Mvh
Lasse
Citera
2018-11-20, 01:30
  #9
Medlem
Betongetts avatar
Om du har pengarna så kör. Annars är M6 Gran coupe riktigt fin också.
Citera
2018-11-29, 16:22
  #10
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Den största frågan är väl om du kan hantera det och varför du vill ha den? Vi får inte köra fortare än 120 km/h nånstans i det här landet (om det inte rör nån slags bankörning på inhägnat område). Dessutom tjänar vi ytterst sällan tid på att köra fortare än hastighetsbegränsningen, om vi inte kör väldigt långa sträckor. RS7:an är kul, men tja... inte värd det i mina ögon. För dyr, för bränsleslukande, det är olämpligt att utnyttja dess kapacitet osv. Vad är det med den som fångat dig?

Hastigheten är irrelevant i den här frågan. Du kan ju lätt komma upp till t.ex. 200 km/h med nästan vilken bil som helst i princip, dyr som icke dyr.
Grejen med bilar som RS7 är ju att dom är väldigt sköna och köra, samt låter bra och i sin helhet en mycket fin bil att titta på.

Sen är det ju som med nästan vilken bil som helst, att med tiden så kommer du tröttna lite på den.
Framförallt när utgifterna för bilen överväger de positiva delarna av att äga den.
Men enligt mig är det inget fel i att pröva sig fram.
Kanske kommer du trivas mycket bra med bilen och därför beslutar dig för att behålla den i många år.
Eller så säljer du den. No big deal lixom.

Jag har sj ägt en del roliga bilar. Några av dom har jag tröttnat på fort, andra har jag inte haft möjlighet att köra så mycket som jag velat, och därför valt att sälja dom.
Inget jag ångrar så här efteråt. Man måste prova sig fram i livet och testa olika saker.
Med det sagt så ska man ju inte för den saken köpa vilken bil som helst utan att tänka igenom det hela innan.
Hur ofta kommer du köra bilen? Finns möjlighet till garage nu så här under vintern?
En fin och dyr bil som RS7:a vill man gärna inte låta stå parkerad hur som helst heller.
Såna här bilar har en tendens att dra åt sig oönskad uppmärksamhet.
Inte kul heller att ha en igensnöad och ispackad bil för +500K.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback