2018-11-17, 19:13
Medlem
Tjena

Har varit depressiv så länge jag kan minnas, in på BUP i mina unga år.. Sjukskrivningar/vårdcentraler hit och dit.

Känns som läkarna inte riktigt vet vad som är fel på mig "En medel till svår depressiv period" Lätt analys att göra när man fyller i den där jävla blanketten hur man känner.

"Testa den är medicinen, om inte den hjälper så får vi hitta på något nytt" Medans tiden rullar på, folk gör saker med sina liv, men man själv sitter helt fast. Samtidigt som man inte vet vad som hjälper eller har fått den hjälpen man behöver, med fantasier om självmord (testat att kväva mig lite med ett skärp idag för att se hur det känns) så vill dom få en ut i arbetslivet, visst, rutiner i all ära, men ska inte känna såhär. Tveksam till om jag någonsin haft känslan glädje inom mig, känner jag det som friska människor känner?

Läkarnas oförmåga att hjälpa och det känns som dom stjälper mer än dom hjälper "Är det verkligen fel på mig? är det något jag inbillar mig?" är tankar som kommer.
Känns som dom lägger det på mig, som en stor sten, som ökar tyngden mot bröstet,

Tanken om att inte finnas längre, tanken om att det skulle vara så skönt att få somna in. vill bara att nära och kära skulle förstå det fall jag inte fanns i det. känns själviskt att avsluta livet, men det vore det ultimata för alla.

Har velat bli remitterad från VC till sjukhus, men har inte dom diagnoserna och dom har inte testat tillräckligt med mediciner för att få mig remitterad.
Känns hopplöst att ingenting hjälper, dom som tror dom förstår förstår inte folk som lider av depression, att halta igenom livet och att inte kunna känna NÅGOT förutom ångest. Har aldrig förstått folk som har valt att avsluta livet förrns nu.

Ville bara skriva och PISSA på livet lite

//Skriverdu
Citera
2018-11-17, 19:30
Medlem
Tyvärr så är ofta vården inte tillräckligt bra på psykiska problem. Finns det någon handlingsplan för dig? Kanske är det läge att byta till en annan VC?
Citera
2018-11-17, 20:31
Bannlyst
Självmedicinerar du med alkohol piller eller andra droger?
Citera
2018-11-17, 20:34
Medlem
PlanetCaravans avatar
https://www.youtube.com/watch?v=lSd4xwA0DVY

Somliga av oss är Drabbade, men ingen vet varför.
Vi är bara helt tappade och förföljda av kaos och elände,
och vi blir bara mer och mer sabbade....
Citera
2018-11-17, 20:36
Medlem
Ronilles avatar
Har du något socialt skyddsnät omkring dig och som kan stötta dig?

Det har aldrig diskuterats att du ska läggas in för behandling?

Jag förstår verkligen att du har det kämpigt och tufft på alla sätt och vis. Men du måste orka att kämpa för att få en diagnos, läkarna kan inte bara spekulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in