Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 16:57
  #1
Medlem
tja,
skickade in min nya telefon (iphone xs) till apple i torsdags då laddkablen glappade i telefonen.
i fredags fick jag mail av apple att min enhet har bytts ut och att utbytesenheten skickades till mig..fick även nytt serienr osv.

Jag undrar nu om den enheten som jag får är ny eller kan den ha varit använd/begagnad av någon annan och också varit inne på reparation för något annat?

Kontaktade apple supporten de säger att den ska vara splitter ny.. kan man på något vis tyda serienummer och se om denna telefon är från fabrik eller om det är en begagnad tel?
Citera
2018-11-17, 17:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahovic
tja,
skickade in min nya telefon (iphone xs) till apple i torsdags då laddkablen glappade i telefonen.
i fredags fick jag mail av apple att min enhet har bytts ut och att utbytesenheten skickades till mig..fick även nytt serienr osv.

Jag undrar nu om den enheten som jag får är ny eller kan den ha varit använd/begagnad av någon annan och också varit inne på reparation för något annat?

Kontaktade apple supporten de säger att den ska vara splitter ny.. kan man på något vis tyda serienummer och se om denna telefon är från fabrik eller om det är en begagnad tel?

XS är så ny att de knappast hunnit få in ”skrotade” och renoverat dessa. Så det är högst sannolikt att din utbyteslur är helt ny. Du får dessutom samma garanti på den som du hade på din inskickade.
Citera
2018-11-17, 17:04
  #3
Medlem
Appels utbytes är nya. Men dem levereras utan kartong samt att du får med dig en service rapport som även gäller som kvitto i 3 månader, ifall något strul skulle dyka upp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback