Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-18, 17:23
  #37
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Skulle ifrågasätta min psykiska hälsa.
Mitt svar med! Hahahah
Citera
2018-11-18, 17:28
  #38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbreeder
kolla på Ghost Adventures på youtube. finns 17 säsonger tror ja

detta var ett jobbigt avsnitt att titta på

Crisis in Oakdale
https://youtu.be/mDLSyKAH7lU
Citera
2018-11-20, 08:49
  #39
Avstängd
Rotschildjugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ISnarkWheniKnark
Du kunde inte lyxat till med något gott hemlagat, hade du tänkt dig en korv på macken eller kanske Ikea Biltema...?

Jag tycker som sagt att du ska bjuda på något lite extra mer speciellt, inte varje dag man träffar på spöken liksom.

Keep it simple
Citera
2018-11-20, 09:07
  #40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag skulle bli riktigt förvånad om jag träffar ett "riktigt" spöke, det enda spöket jag träffar är svärmor och hantera henne klarar ingen

Hahaha!
Jag skulle nog bli så rädd så det blev hjärtattackvarning. Hoppas jag skulle sansa mig och säga "Tjena, läget?" Men vete tusan.
Citera
2018-12-18, 18:45
  #41
Medlem
Först skulle jag bli skiträdd. Man vet ju inte om varelsen man möter är ond eller god.
Det skulle definitivt finnas risk för att jag också skulle bli ett spöke på grund av en massiv hjärtattack.
Citera
2018-12-19, 00:32
  #42
Medlem
rytaris avatar
Jag skulle bli rädd och skita ner mig först, sen när det väl hade sjunkit in så hade jag nog tyckt att det var lite intressant och häftigt, man skulle nog bli för chockad i stunden för att försöka kommunicera
Citera
2018-12-19, 00:32
  #43
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollingStones
Om jag på riktigt sett ett spöke eller något annat övernaturligt som jag hade kunnat känna på och bekräfta, så hade jag tagit livet av mig. Då hade jag blivit så rädd att jag hade avslutat mig själv.

Men tänk om du själv blir ett spöke då?
Citera
2019-01-03, 11:31
  #44
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har sedan länge slutat att ge mig in i sådana här diskussioner. Men ett tips till alla skeptiker är att besöka ett av våra många slott, vandrarhem, herrgårdar och andra byggnader i vårt avlånga land som är spökberyktade.

På den här sidan finns spökplatser listade efter län, så du vet var du har de närmaste ställena att undersöka:

http://spokhus.se/lan/

Är man helt stängd för andra sidan tror jag inte man får ut så mycket av det där.

Är man fast i att man vill ha bevis men inte öppen för att få dem så är man inte heller speciellt nära att få några bevis.

Ont.

Tror många blir väldigt rädda vid ett sådant möte. Krävs en hel del att landa i innan man kan göra detta med lugn.
Citera
2019-01-06, 22:07
  #45
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Har sedan länge slutat att ge mig in i sådana här diskussioner. Men ett tips till alla skeptiker är att besöka ett av våra många slott, vandrarhem, herrgårdar och andra byggnader i vårt avlånga land som är spökberyktade.

På den här sidan finns spökplatser listade efter län, så du vet var du har de närmaste ställena att undersöka:

http://spokhus.se/lan/

Svanholm var med på listan, har sovit där!

Inget hände...

Men man hade ju kunnat hoppas på att ens första möte hade varit något i stil med.... https://youtu.be/HIZhBUXNwzw
Citera
2019-01-07, 11:32
  #46
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Är man helt stängd för andra sidan tror jag inte man får ut så mycket av det där.

Är man fast i att man vill ha bevis men inte öppen för att få dem så är man inte heller speciellt nära att få några bevis.

Ont.

Tror många blir väldigt rädda vid ett sådant möte. Krävs en hel del att landa i innan man kan göra detta med lugn.
Men, om det hade varit något i likhet med de Mardrömmar man har om spöken ibland ... så hade det nog inte varit vidare angenämt, vill jag gissar.

Några av de allra värsta skräckupplevelser jag har haft i mitt liv har varit just i samband med mardrömmar om "spökmöten."
Och den känslan av Ren Skräck, den var så stark att jag utan problem kunde minnas den i vaket tillstånd ...
Ja, jag hoppas att jag aldrig får tillfälle att uppleva något sådant i vaket tillstånd någon gång ... =)



Jag drömde faktiskt om samma sak (dvs samma drömtema) flera gånger, och jag lärde mig känna igen det som hände - i drömmen, samtidigt som jag sov alltså - så jag började bli rädd redan före det som jag visste skulle hända ens hade börjat hända ...


Så jag vet, hur ett möte med ett sådant spöke hade påverkat mig ... =)
Citera
2019-01-07, 11:47
  #47
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Men, om det hade varit något i likhet med de Mardrömmar man har om spöken ibland ... så hade det nog inte varit vidare angenämt, vill jag gissar.

Några av de allra värsta skräckupplevelser jag har haft i mitt liv har varit just i samband med mardrömmar om "spökmöten."
Och den känslan av Ren Skräck, den var så stark att jag utan problem kunde minnas den i vaket tillstånd ...
Ja, jag hoppas att jag aldrig får tillfälle att uppleva något sådant i vaket tillstånd någon gång ... =)



Jag drömde faktiskt om samma sak (dvs samma drömtema) flera gånger, och jag lärde mig känna igen det som hände - i drömmen, samtidigt som jag sov alltså - så jag började bli rädd redan före det som jag visste skulle hända ens hade börjat hända ...


Så jag vet, hur ett möte med ett sådant spöke hade påverkat mig ... =)

Ja jag vet inte, drömmar är drömmar och dina känslor i drömmar brukar vara rätt maxade.

Av egen erfarenhet så har jag haft en väldigt negativ upplevelse med ett spöke. Detta då jag inte hanterade situationen speciellt väl utan initierade en väldigt negativ kontakt.

Men annars kommer dina känslor vara helt beroende på vem du möter, andens energi, är anden ledsen eller stressad. Är anden tillfreds kommer du känna lugn i kontakten.

Det värsta är om man blir väldigt uppskrämd och inte kan sova själv osv. Det är inget trevligt.

Men är man lite van eller trygg i det så är det inte så farligt.
Citera
2019-01-07, 12:02
  #48
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja jag vet inte, drömmar är drömmar och dina känslor i drömmar brukar vara rätt maxade.

Av egen erfarenhet så har jag haft en väldigt negativ upplevelse med ett spöke. Detta då jag inte hanterade situationen speciellt väl utan initierade en väldigt negativ kontakt.

Men annars kommer dina känslor vara helt beroende på vem du möter, andens energi, är anden ledsen eller stressad. Är anden tillfreds kommer du känna lugn i kontakten.

Det värsta är om man blir väldigt uppskrämd och inte kan sova själv osv. Det är inget trevligt.

Men är man lite van eller trygg i det så är det inte så farligt.
Jag har flera gånger under mitt liv upplevt sådant som jag hade kunnat tolka som "spökerier."
Det var inte skrämmande.
Iaf så var det ju inget i jämförelse mot det som jag drömde om. Det i drömmarna var ju så ren skräck som något bara kan vara.

Tex så gick jag ju på "spökjakt" med en kökskniv i handen en gång, med en livrädd flickvän och katt som stod nere i köket och skakade ...
Men jag såg inget spöke då. Det hade varit och försvunnit när jag kom upp med kniven ... Och inga tjuvar var där heller som hade gömt sig och låg och lurpassade.

Andra gånger har jag legat i min säng och lyssnat på höga snarkningar från rummet bredvid.
Utan att bli rädd.
Visst, jag Trodde ju att snarkningarna kom från min styvfar (som jag antog hade kommit hem för att sova). Men när jag på morgonen ringde till min mor och frågade om han varit hemma i natt, så svarade hon att - Nej, vi har ju varit här hela veckan.

Dvs Kanske, kanske hade jag reagerat på annat sätt om jag vetat det ... =)
Men, det vet jag ju inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback