Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-17, 16:19
  #1
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Hur skulle du påverkas av ett spöke? Jag menar vad skulle du exempel vilja säga till spöket och hur ska du hantera det om det går?

Kan spöken gå till anfall?
Citera
2018-11-17, 16:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur skulle du påverkas av ett spöke? Jag menar vad skulle du exempel vilja säga till spöket och hur ska du hantera det om det går?

Kan spöken gå till anfall?
Jag hade nog blivit helt mindblown över att det ens existerar. Hela min världsbild hade nog förändrats samt att det hade bekräftat att det verkligen finns ett liv efter döden.
Citera
2018-11-17, 16:35
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag skulle tro att jag drabbats av hallucinationer. Så jag hade väl utfört något slags test för att se om det var det.

Kanske fråga spöket om detaljer som inte jag själv känner till, men som spöket borde känna till om den personen som den ska föreställa.

Givetvis filmat också.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-11-17 kl. 16:37.
Citera
2018-11-17, 16:41
  #4
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur skulle du påverkas av ett spöke? Jag menar vad skulle du exempel vilja säga till spöket och hur ska du hantera det om det går?

Kan spöken gå till anfall?
Jag skulle bli riktigt förvånad om jag träffar ett "riktigt" spöke, det enda spöket jag träffar är svärmor och hantera henne klarar ingen
Citera
2018-11-17, 16:51
  #5
Avstängd
jouniboys avatar
Eftersom "spöken" är demoner från helvetet så skulle jag säga "dra åt helvete, din demondjävel" och ta fram ett kors. Den här moderna galenskapen om att det skulle vara döda människor som visar sig är ju helt absurd!
Citera
2018-11-17, 16:59
  #6
Medlem
STORVITHAJs avatar
Skulle ifrågasätta min psykiska hälsa.
Citera
2018-11-17, 18:20
  #7
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur skulle du påverkas av ett spöke? Jag menar vad skulle du exempel vilja säga till spöket och hur ska du hantera det om det går?

Kan spöken gå till anfall?

Vet inte hur jag reagerat, hur ser spöket ut? tänker du dig det typiska vita lakanet med 2 små svarta runda hål som ögon?
Citera
2018-11-17, 18:41
  #8
Avstängd
Jockiboiis avatar
Jag skulle skriva in mig på psyket om jag något övernaturligt.

Alla vuxna människor vet att spöken omöjligt kan existera. "Själen", borde rimligtvis vara energi. Aldrig någonsin har denna energi mätts. Medvetandet är ett resultat av vår hjärna. När hjärnan dör försvinner också vårt medvetande. Hjärnan ÄR din personlighet, dina minnen, dina åsikter, etc. De kan omöjligt förflyttas till någon magisk plats efter döden.
Citera
2018-11-17, 19:47
  #9
Medlem
RollingStoness avatar
Om jag på riktigt sett ett spöke eller något annat övernaturligt som jag hade kunnat känna på och bekräfta, så hade jag tagit livet av mig. Då hade jag blivit så rädd att jag hade avslutat mig själv.
Citera
2018-11-17, 19:59
  #10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Jag skulle skriva in mig på psyket om jag något övernaturligt.

Alla vuxna människor vet att spöken omöjligt kan existera. "Själen", borde rimligtvis vara energi. Aldrig någonsin har denna energi mätts. Medvetandet är ett resultat av vår hjärna. När hjärnan dör försvinner också vårt medvetande. Hjärnan ÄR din personlighet, dina minnen, dina åsikter, etc. De kan omöjligt förflyttas till någon magisk plats efter döden.

Denna sortens svar kommer alltid. Förvånas lite över det. Vem är du att ifrågasätta någon annans
upplevelser? Vem är du som påstår något inte existerar, är du gud eller något likn
Det finns mycket vi inte vet och som är outforskat.
Citera
2018-11-17, 20:54
  #11
Medlem
Gwildors avatar
Jag hade blivit rädd så innihelvete.. Om jag mot förmodan hade lyckats hålla mig lugn så hade jag försökt pressa den jäveln på lite info om livet efter döden osv
Citera
2018-11-18, 04:31
  #12
Avstängd
Den dagen jag "ser" ett "spöke" så ringer jag psyket direkt, det kommer aldrig hända och det är jag väldigt glad för, har ingen som helst lust med att bli psykiskt sjuk.

Edit: Läser tråden nu och ser att det är flera stycken som skulle reagera likadant som mig. :P
__________________
Senast redigerad av ISnarkWheniKnark 2018-11-18 kl. 04:34.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback