Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 15:58
  #1
Medlem
Hej jag har fått läkemedelsövertag och jag undrar om ni har någon erfarenhet av det, hur länge ska jag ha läkemedelsövertag, jag har intoxikerat mig ett flertal ggr och legat på medicinakuten. Jag är i behov av mirtazapin och theralen för sömn. Theralen får jag inte utskrivet i läkemedelsövertaget längre.
Citera
2018-11-17, 18:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Hej jag har fått läkemedelsövertag och jag undrar om ni har någon erfarenhet av det, hur länge ska jag ha läkemedelsövertag, jag har intoxikerat mig ett flertal ggr och legat på medicinakuten. Jag är i behov av mirtazapin och theralen för sömn. Theralen får jag inte utskrivet i läkemedelsövertaget längre.


Hej.

Jag har varit i samma sits som dig, jag får gå på beroendeenheten och visa upp mig för att få min medicin för 2 veckor.

Jag lider med dig, jag är en slav under medicinen. Jag äter medicin för sömn och sedan för smärta.
Det är otroligt jobbigt. Jag äter therelaen kapslar jag med och haft mirtazapin också.

Vad är det du behöver veta?
Citera
2018-11-17, 19:33
  #3
Medlem
Hur länge gäller mitt läkemdelsövertag? Kan man övertala läkaren, ibtesam lundgren, att få hämta ut recept igen på apotek som vanligt, kan dem tvinga en till läkemdelsövertag? Jag har legat inne på hjärtintensiven och sedan på psykiatrin i 2 veckor under lpt pga måttlig intoxikation då jag tog 50 tabletter, 25 atarax och 25 propavan och två flaskor alkohol 40% alkohol mängd.
Citera
2018-11-17, 19:35
  #4
Medlem
Jag har mycket ångest och svår insomnia. därför tar jag medicinerna
Citera
2018-11-18, 13:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfghjklfgyhujnimk
Hur länge gäller mitt läkemdelsövertag? Kan man övertala läkaren, ibtesam lundgren, att få hämta ut recept igen på apotek som vanligt, kan dem tvinga en till läkemdelsövertag? Jag har legat inne på hjärtintensiven och sedan på psykiatrin i 2 veckor under lpt pga måttlig intoxikation då jag tog 50 tabletter, 25 atarax och 25 propavan och två flaskor alkohol 40% alkohol mängd.


En gång stämplad alltid stämplad, iaf på vårt landsting -_- Så jag tror du kommer få gå 1-2år där nere tills du visar att du inte gör om det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback