Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-17, 15:52
  #1
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
De utgör det största terrorhotet i Sverige. Nu visar en ny rapport, som bygger på data från Säpo och Polismyndigheten, att 785 personer kan kopplas till de islamistiska extremistmiljöerna. Majoriteten är födda utomlands och mer än var tionde person är en kvinna.
– Islamistisk extremism kan finansieras genom brottslig verksamhet, säger kriminologen Christoffer Carlsson.

Nu är det hög tid att släppa PK-snacket och börja samtala som vuxna kring det största hotet mot oss, mot Sverige i dess historia.

- Hur ska vi konfrontera detta?
- Är det dags att helt strypa muslimsk invandring till Sverige?
- Har vi inte uppnått kvoten för vad vi kan hantera?
- Visar inte all statistik att muslimer inom en snar framtid kommer dominera landet i antal genom stora födseltal med redan befintlig mängd muslimer i landet?
- Måste vi förbjuda koranen som vi vet propagerar för hat och våld gentemot icke-muslimer?
- Hur många måste dö i Sverige pga dödssekten kommande åren?
- Hur mycket rädsla, otrygghet och oro måste vi bära inom oss?
- Hur många fler föräldrar som Ebbas pappa vill vi ha? Föräldrar och familjer som trasas sönder inifrån och tappar viljan att leva vidare pga mördandet av ens barn genom terroristdåd.

Det vi vet säkert är att det kommer ske fler terrordåd i landet. Medan vi går till arbetet och försöker leva våra hektiska liv så går våra skattepengar till islamisters bidrag från samhället alltmedan de planerar dåd mot oss.

Frågorna är många. Ni som läser detta, hur går era funderingar?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/7...ster-i-sverige
__________________
Senast redigerad av islamcultofdeath 2018-11-17 kl. 16:23.
Citera
2018-11-17, 16:06
  #2
Medlem
Grejen är väl att folk är så blåögda att dom verkligen inte kan se hur verkligheten redan har sett ut i Sverige under en längre tid. Folk har även ett sånt stort hat mot tex SD bara för att "man ska det".
att övriga partier bara apar efter i ett par frågor numera går bra, för då är de ju inte SD som säger orden...
Folk MÅSTE börja fatta hur i helvete illa detta väldigt snart kommer att gå. Sverige står bokstavligt talat i brand, men det är bara en knapp femtedel av svenskarna som vill släcka branden medans dom övriga verkar föredra att hälla på mer bensin istället i form av fler vuxna män som gör allt dom kan för att lura svenskarna och försöka våldta så många svenska tjejer/kvinnor de går ungefär som dom hade nån form av intern tävling.
Islam MÅSTE stoppas till varje pris, snart får de kosta vad de kosta vill. Snart, väldigt snart kommer svensken beväpna sig själv till tänderna och ta hand om problemet själv, vilket ja verkligen hoppas.
Citera
2018-11-17, 16:11
  #3
Medlem
Rem-s avatar
Islamistisk extremism utgör det största terrorhotet, ja, och det är föga överraskande. Sen är ju inte terrorism det enda som hotar Sverige. Din rubrik är missledande för det är inte vad SÄPO säger enligt artikeln i din TS.
Citera
2018-11-17, 16:16
  #4
Medlem
Mjälls avatar
Islamister från andra sidan jorden är vanligare extremister än våra egna nassar och kommunister tillsammans. "Inte alls jättekonstigt" är ett exempel på en mycket dålig slutsats man skulle kunna dra. En annan är "Trump är dum Åkesson är dum Nazismen är ett jättestort problem".

Det är dags Svenne börjar inse vad islam är och kanske mer allmänt att det finns vissa komplikationer med stora demografiska förflyttningar och öppen välfärd. Vem vet, kanske kan Svenne till och med börja inse att saker är olika, att verkligheten hänger ihop och så
__________________
Senast redigerad av Mjäll 2018-11-17 kl. 16:19.
Citera
2018-11-17, 16:16
  #5
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Islamistisk extremism utgör det största terrorhotet, ja, och det är föga överraskande. Sen är ju inte terrorism det enda som hotar Sverige. Din rubrik är missledande för det är inte vad SÄPO säger enligt artikeln i din TS.

Förstår inte ditt inlägg. Du inleder med att hålla med min rubrik, samtidigt som du säger att rubriken är missledande. Min rubrik är SÄPOs första kommentar i artikeln och jag har i princip kopierat och klistrat in densamma.

Har du läst artikeln jag länkar till?
Citera
2018-11-17, 16:21
  #6
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Förstår inte ditt inlägg. Du inleder med att hålla med min rubrik, samtidigt som du säger att rubriken är missledande. Min rubrik är SÄPOs första kommentar i artikeln och jag har i princip kopierat och klistrat in densamma.

Har du läst artikeln jag länkar till?
SÄPO säger att islamistisk extremism utgör det största terrorhotet mot Sverige. I rubriken påstår du att de säger att islamistisk extremism utgör det största hotet mot Sverige. I artikeln kan jag inte se att de påstår att terrorism utgör det största hotet mot Sverige.
Citera
2018-11-17, 16:23
  #7
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
SÄPO säger att islamistisk extremism utgör det största terrorhotet mot Sverige. I rubriken påstår du att de säger att islamistisk extremism utgör det största hotet mot Sverige. I artikeln kan jag inte se att de påstår att terrorism utgör det största hotet mot Sverige.

Nu är jag med.

Edit: Rubriken ändrad.
Citera
2018-11-17, 17:04
  #8
Medlem
SoCos avatar
Jag har bara blivit anfallen av muslimer sisådär 15 gånger förstår inte vad dem menar när dem säger att det finns ett terrorhot.
Citera
2018-11-17, 22:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Nu är det hög tid att släppa PK-snacket och börja samtala som vuxna kring det största hotet mot oss, mot Sverige i dess historia.

- Hur ska vi konfrontera detta?
- Är det dags att helt strypa muslimsk invandring till Sverige?
- Har vi inte uppnått kvoten för vad vi kan hantera?
- Visar inte all statistik att muslimer inom en snar framtid kommer dominera landet i antal genom stora födseltal med redan befintlig mängd muslimer i landet?
- Måste vi förbjuda koranen som vi vet propagerar för hat och våld gentemot icke-muslimer?
- Hur många måste dö i Sverige pga dödssekten kommande åren?
- Hur mycket rädsla, otrygghet och oro måste vi bära inom oss?
- Hur många fler föräldrar som Ebbas pappa vill vi ha? Föräldrar och familjer som trasas sönder inifrån och tappar viljan att leva vidare pga mördandet av ens barn genom terroristdåd.

Det vi vet säkert är att det kommer ske fler terrordåd i landet. Medan vi går till arbetet och försöker leva våra hektiska liv så går våra skattepengar till islamisters bidrag från samhället alltmedan de planerar dåd mot oss.

Frågorna är många. Ni som läser detta, hur går era funderingar?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/7...ster-i-sverige

Du får trösta dig med att högerextremisterna är på kraftfull frammarsch.

Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Jag har bara blivit anfallen av muslimer sisådär 15 gånger förstår inte vad dem menar när dem säger att det finns ett terrorhot.

Nu är du väl förmodligen inte ett vandrande terrormål.
Fast det skulle vara intressant att veta vad du har för olustiga egenskaper som triggar just muslimer att anfalla dig.
Ser du väldigt vek och muslimhatande ut när man tittar på dig?
Citera
2018-11-18, 00:24
  #10
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Frågorna är många. Ni som läser detta, hur går era funderingar?
Mina funderingar är följande:
Presenterar de siffran 785 så är det nog snarare 7850 i verkligheten.

Men visst, vi leker med.. 785 personer som förmodligen tar första bästa chans att begå ett terrorbrott. Dessa bör ju övervakas kontinuerligt 24/7 vilket ger minst 3 snutar/dygn plus helger så jag skulle tippa att var och en av dessa sysselsätter 5 snutar på heltid (om inte borde de göra det eftersom dessa personer inte ska få röra sig fritt i samhället..). För dessa 5 snutar skall det betalas lön och sociala avgifter. Sedan kan man nog utgå från att dessa personer sysselsätter lite advokater och domare med. Sannolikt lever de på bidrag och kriminalitet.
Så jag undrar vad dessa fina nybyggare kostar oss skattebetalare, förutom att man har en liten klump i magen varje gång barnen går ut för man vet inte om de kommer i vägen för nästa handgranat, bilbomb, knivattack..

Slutligen vill jag passa på att tacka 7klövern för deras gedigna arbete att förstöra sverige.
Citera
2018-11-18, 10:04
  #11
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbreeder
Grejen är väl att folk är så blåögda att dom verkligen inte kan se hur verkligheten redan har sett ut i Sverige under en längre tid. Folk har även ett sånt stort hat mot tex SD bara för att "man ska det". att övriga partier bara apar efter i ett par frågor numera går bra, för då är de ju inte SD som säger orden...Folk MÅSTE börja fatta hur i helvete illa detta väldigt snart kommer att gå.

"Folk" är 82%-arna det och de väntar på 7-klövern att vidta åtgärder men det är ju 7-klövern som är problemet. Därför kommer det bara bli värre de närmaste åren. Hur ändrar du förresten någonting demografiskt med en befolkning där 20% är födda utomlands? Tillkommer deras barn och barnbarn.
Citera
2018-11-18, 10:06
  #12
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du får trösta dig med att högerextremisterna är på kraftfull frammarsch.

Om det ändå stämde. Om vi svenskar ändå hade vår Hitler, vår nationella messias och vi stod på krigsfot och invandrarna hade börjat att interneras och deporteras. Det är ju bara våta svenska drömmar, ingen verklighet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback