Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-24, 16:48
  #121
Medlem
Inte förvånad alls. Edin viker alltid ned sig när jag kollar
Citera
2018-11-24, 16:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Inte förvånad alls. Edin viker alltid ned sig när jag kollar

Förstår inte det här med att Edin skulle vara en som viker ner sig. Tre VM-guld, 4 raka EM-guld och flera segrar i Grand slam-turneringar med högre status än EM gör man inte om man är en som "alltid" viker ner sig.
Citera
2018-11-24, 16:51
  #123
Medlem
Aj aj aj aj är orden ja! Det blev SILVER-EXTRA denna gång. Niklas Edin stor i nederlaget (som alltid). En fin sportsman.
Citera
2018-11-24, 16:58
  #124
Medlem
Stefan4s avatar
Skapligt mästerskapsår för Svensk curling får man ändå säga, trots Edins finalförlust idag.

Hasselborg: OS-guld, VM-silver, EM-guld
Edin: OS-silver, VM-guld, EM-silver
Citera
2018-11-24, 17:00
  #125
Moderator
Dr Kings avatar
Precis som i OS. Lag Hasselborg bäst när det gäller och får gå därifrån med guld. Lag Edin viker ner sig och får nöja sig med silver.
Citera
2018-11-24, 17:04
  #126
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Inte förvånad alls. Edin viker alltid ned sig när jag kollar

Edins nio titlar i VM och EM är väl undantagen som bekräftar regeln, antar jag?

VM-guld: 2013, 2015, 2018
EM-guld: 2009, 2012, 2014, 2015, 2016, 2017
Citera
2018-11-24, 17:12
  #127
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Precis som i OS. Lag Hasselborg bäst när det gäller och får gå därifrån med guld. Lag Edin viker ner sig och får nöja sig med silver.

Ok, men på VM var det Edin som tog guldet och Hasselborg som "vek ned sig".
Citera
2018-11-24, 17:27
  #128
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ok, men på VM var det Edin som tog guldet och Hasselborg som "vek ned sig".
Jo men i en liten sport som curling mäts man främst på sina OS-meriter så det är då det gäller att leverera. Ytterst få svenskar kollar på curling EM/VM men ganska många under OS när OS-guld står på spel. För Edin gäller det tyvärr att han kan leverera (minst) ett OS-guld under sin karriär. Annars kommer han att ses som en loser av medelsvensson oavsett hur många guld han tar i EM/VM.

Det är som med Henrik Harlaut som av majoriten av svenskarna ses som en glidare som floppar på OS. Då räcker inga guld på X-games o.s.v.
Citera
2018-11-24, 17:37
  #129
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo men i en liten sport som curling mäts man främst på sina OS-meriter så det är då det gäller att leverera. Ytterst få svenskar kollar på curling EM/VM men ganska många under OS när OS-guld står på spel.

Fast det var ju du som nyss tog upp att Hasselborg, med sitt EM-guld idag, visade att hon är just "bäst när det gäller", så hur ska du ha det egentligen? Var inte dagen seger bara en fotnot i statistiken?
Citera
2018-11-24, 17:41
  #130
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
När Sverige ledde med 4-2 trodde jag det skulle gå vägen. men efter det spelade Skottland bättre i alla omgångar och då smälte ledningen bort fort.
Citera
2018-11-24, 18:31
  #131
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är som med Henrik Harlaut som av majoriten av svenskarna ses som en glidare som floppar på OS. Då räcker inga guld på X-games o.s.v.

Men Edin har faktiskt tagit medalj på de två senaste Olympiska spelen. Henrik Harlaut har inte tagit ngt.
Kanske inte är den bästa jämförelsen där om vi ska va ärlig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback