Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 13:58
  #1
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vart i Sverige skulle man kunna ha militärparader? Vad finns det störst yta där flest folk kan observera den Svenska militären?
Citera
2018-11-17, 14:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vart i Sverige skulle man kunna ha militärparader? Vad finns det störst yta där flest folk kan observera den Svenska militären?

Lite oklart vad du menar. Det finns många stora öppna platser, men det kräver ju då att människor reser dit, vilket i praktiken gör dessa mindre lämpliga. I Stockholm finns ytor på Gärdet exempelvis. Det skulle ju gå att ha en längre parad även i centrala Stockholm, likt kortegetåg som har varit vid exempelvis kronprinsessans bröllop.
Citera
2018-11-17, 14:07
  #3
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Lite oklart vad du menar. Det finns många stora öppna platser, men det kräver ju då att människor reser dit, vilket i praktiken gör dessa mindre lämpliga. I Stockholm finns ytor på Gärdet exempelvis. Det skulle ju gå att ha en längre parad även i centrala Stockholm, likt kortegetåg som har varit vid exempelvis kronprinsessans bröllop.

Får det plats med massa pansarvagnar då?
Citera
2018-11-17, 14:27
  #4
Medlem
Trollfeeders avatar
Kungsträdgården. Vi har väl inte större armé än att den får plats?
Citera
2018-11-17, 14:27
  #5
Avstängd
En flygplats skulle lämpa sig bra.
Citera
2018-11-17, 15:14
  #6
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Vart indikerar riktning, lärde jag mig på tvångssvenskan. Jag tycker ni kan marschera över Torne älv. Molon labe, fjollor.
Citera
2018-11-17, 16:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Vart indikerar riktning, lärde jag mig på tvångssvenskan. Jag tycker ni kan marschera över Torne älv. Molon labe, fjollor.
Jag tror TS är från Finland. Du kan väl bli hans privatlärare.
Citera
2018-11-17, 16:40
  #8
Moderator
Strix m/94s avatar
Inte särskilt mycket politik. Vi ser om tråden får fler underbyggda svar i Vapen & Militär.

PI -> V&M

Strix/Mod
Citera
2018-11-17, 20:35
  #9
Medlem
Ska inkvoterade feminister, HBTQ och islamister vara med och paradera så passar Gärdet i Stockholm. Jan Guillou kan hålla inledningstalet medan några soldater streakar och viftar med regnbågsflaggor.
Gäller det riktiga militärer så finns väl någon nedlagd flygflottilj av de 20 som en gång fanns kvar.
Men vem ska man paradera för då? Bättre låta bli. Intresset lär vara minimalt. Försvarschefens deltagande på gubbarnas nakenparad i Stockholm har dragit evig skam över svenska försvaret.
__________________
Senast redigerad av biomatec 2018-11-17 kl. 20:38.
Citera
2018-11-17, 22:18
  #10
Medlem
Men, då skulle de ju behöva marchera, det är ju maskulint, det går ju inte i linje med vår militärs hbtq+ agenda
Citera
2018-11-17, 23:37
  #11
Medlem
När jag var mindre så dundrade det stridsvagnar igenom Boden på gatorna. Osäker på om dom var på väg till övningen eller om det var parader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback