Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-27, 15:16
  #37
Medlem
Sorry ts men jag tror tyvärr inte på dig. Jag vet hur svårt den här typen av företagande är i Sverige. Dom flesta har verkligen inget intresse alls av att betala någon för att sköta deras trädgård nästan oavsett hur billigt det är.
Citera
2018-12-01, 15:55
  #38
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Sorry ts men jag tror tyvärr inte på dig. Jag vet hur svårt den här typen av företagande är i Sverige. Dom flesta har verkligen inget intresse alls av att betala någon för att sköta deras trädgård nästan oavsett hur billigt det är.

Nej det har den gemene svenske personen inte heller. Framförallt när det gäller att söka kontakt eller alternativt googla.

Min poäng är att visa upp sig i områden och pilla en hel dag. Vi svenskar är bekväma och knackar helst på axlar, det var det som hände mig.
Citera
2018-12-03, 16:09
  #39
Medlem
Nochillss avatar
Jag "sommarjobbade" på Samhall förra sommaren som fastighetsskötare där jag både klippte som trimmade gräsmattor. Det var stora områden som behövde skötas om och vad som inte gjorde jobbet lättare var den otroliga värmeböljan på +30 flera veckor i sträck.

En annan sak var att folk som egentligen skulle ha hjälpt till med att arbeta sket i att komma utan istället skyllde på diverse psykiska problem. Varje dag blev man genomsur av svett och tvingades till att genomlida långa arbetsdagar där ingen egentligen var motiverad till att jobba.

Nej, tack och TS hänvisar till att "folk gladeligen ställer upp och hjälper till gratis" vilket är fullständigt nonsens i ett välfärdssamhälle. Däremot så hade vi några arbetsmyror som inte hade regelrätta anställningar utan fick "praktik" från FK men de jobbade ändå friskt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback