Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-17, 17:27
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jag är mer orolig för folk som har ork att starta den 73:e foliehattstråden på några dagar ang. upplevda hot, hemska muslimer, elaka invandrare o.dyl.
Sök hjälp istället. Du kommer bara må sämre om du sitter på fb hop med div. bundsförvanter och självömkar dig i din egen olycka.
Ok, du är en sån där duktig jävla besserwisser som har varit med på Flashback sedan skiten startade, har koll på var enda jävla tråd som startats under alla år. Ge fan i att läsa det som du tycker är upprepningar och låt oss "färskingar" diskutera i fred.
För övrigt, vem är det som har foliehatt egentligen. Förneka inte att Sverige har blivit fan så mycket otrevligare på senare år.
Citera
2018-11-17, 17:57
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ikea-morden kan inte räknas som ett terrordåd då det inte fanns något politiskt budskap. Samma gäller det misslyckade försöket på Drottningsgatan.

Däremot har vi haft 9 skolattacker i Norden varav 6st i Sverige, vi har haft ett riktigt terrordåd i Norge, alla med inhemska gärningsmän. Risken är alltså större att dina barn dödas i sitt klassrum, av en SVENSK elev, än att någon skulle bomba ett torg.

IKEA-mördaren angav själv att missnöje med den invandringspolitik Sverige för var orsaken. Hur du får det till att det inte hade med politik att göra vet jag inte.

Bomben på Drottninggatan klassas som terrordåd av Säpo, Aftonbladet... i folkmun osv.

Att det är större risk att bli dödad av en "svensk" än ISIS är väl självklart, vi utsätts ju för "svenskar" i betydligt högre utsträckning!

Summa summarum, utan invandring hade de flesta "terrordåden" du tagit upp inte hänt.
Citera
2018-11-17, 18:43
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pex666
IKEA-mördaren angav själv att missnöje med den invandringspolitik Sverige för var orsaken. Hur du får det till att det inte hade med politik att göra vet jag inte.

Bomben på Drottninggatan klassas som terrordåd av Säpo, Aftonbladet... i folkmun osv.

Att det är större risk att bli dödad av en "svensk" än ISIS är väl självklart, vi utsätts ju för "svenskar" i betydligt högre utsträckning!

Summa summarum, utan invandring hade de flesta "terrordåden" du tagit upp inte hänt.

För att det skall räknas som terrorism skall en organisation ha ett politiskt budskap som de vill få igenom i en stat genom att skrämma politikerna till lydnad. Ett mord på Ikea för att GM var missnöjd med invandringspolitiken är inte direkt ett politiskt budskap.

Vi har varje år massor med små terrordåd som inte kommer upp i media. Dessa brukar organiseras av miljöaktiviterna.

JA, bombattentatet på Drottninggatan benämns som ett terrordåd just för att Säpo använder samma felaktiga definition som USA gör. För USA är man terrorist så fort man ifrågasätter en myndighet.

Det var som sagt en större risk att bli skjuten till döds i klassrummet än på torget som var poängen.

De 9 skolskjutningarna, dådet vid Utöya och mer därtill skulle ha ägt rum även om vi inte hade tagit in muslimer. Det var liksom inte en muslim som besköt skolan på Krim för några månader sedan.
Citera
2018-11-18, 02:41
  #40
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det gör mig orolig. Vi bor visserligen utanför en större stad och här känns det ganska tryggt. Mest rädd för utländska rånarligor. Men vi försöker uppfostra våra barn till trygga och ansvarstagande individer. Lär dem att vara uppmärksamma och vaksamma. Vi har valt bort dagis, till förmån för att de kan vara hemma längre. Det känns tryggt och bra. Vi kör dem alltid till aktiviteter (eller cyklar), trots att det finns fungerande kollektivtrafik. Jag låter dem inte gå hem själva från skola, aktiviteter och kompisar även om det inte är jättelångt.

Det är sorgligt att vägar som jag själv gick eller cyklade på som barn, skulle vi aldrig låta våra barn gå själva idag. Jag är även mer rädd själv när jag är ute ensam. Vill gärna ha sällskap av maken eller hunden.

Min make är läkare och han utsätts dagligen för hot på sitt jobb. Det är definitivt en annan verklighet nu än när vi var små.
Ja, det är det och det är sorgligt. Men jag undrar hur länge ni kommer att skjutsa runt på era barn? Är det inte möjligen så att ni gör dom mer rädda genom att inte låta dom gå själva? Och jag förstår inte riktigt argumentet med dagiset - är det otryggare på dagis idag än det var förut?

Om vi ska prata om topic, så låter det som att ISIS-människor kidnappar barn och för ut dom från landet. Vilket inte händer.
Citera
2018-11-18, 04:14
  #41
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är lika stor risk att IRA dödar barn på gatan som det är att ISIS gör det. Du verkar inte förstå hur dessa grupper fungerar.

Du tror att ISIS är något speciellt enkom av att de råkar vara muslimer. Du ser inte det stora hela när det gäller oppositionsgrupper och motståndsrörelser, du tror att det enbart är salafister som kan begå sk. "terrordåd". Du är troligtvis en produkt av 90-talet och har aldrig upplevt svallvågorna efter IRA. För så är det, många barn dog på Irlands gator när IRA härjade som mest. Då pratar vi inte om några få bomattentat eller några få avrättningar, utan vi pratar om fullskaligt väpnat krig på civila gator och torg samt bombattentat mot transporter, skolor osv. Många barn dör även idag från de dåd som nuvarande IRA tar på sig med jämna mellanrum.

Dock ska v inte ställa dessa grupper och jämföra vem som är värst. De har samma mål, men helt olika metoder för att uppnå sina mål. Det finns betydligt fler oppositionsgrupper än IRA och ISIS/Al-Quaida även i Europa.

Ja, det kan finnas många ISIS-anhängare i Sverige, precis som att det kan finnas många NMR-anhängare i detta land, men flertalet av dessa lär inte vara aktiva i bombdåd eller andra saker.

Men för ihelvete sluta prata om några jävla irländare. Irländare kapar inte svenska barn på mitten på öppen gata i stockholm. Irländarna vill inte skära halsen av alla som inte tycker som dem.

2016 already marred by nearly daily terror attacks
https://www.usatoday.com/story/news/...year/86492692/

Det sjukaste är dock att muslimerna storfirar varje gång, speciellt när de lyckats döda vita.
https://www.infowars.com/wp-content/...celebrated.jpg

Slaktar sina kvinnor som inte vill sex jihada gör de också, mysiga.
https://torontosun.com/2016/04/20/is...3-da58070812db
__________________
Senast redigerad av PenisOchPung 2018-11-18 kl. 04:24.
Citera
2018-11-18, 04:30
  #42
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Jag har tagit del av SÄPOs rapporter.Radikala islamister är största hotet följt av nassar och kommunister.Vi är naturligtvis inte helt säkra men att vi ska oroa oss för våra barns säkerhet när det gäller detta är överdrivet.Trafikolyckor är ett mycket större hot.I mitt liv har cirka 15 000 barn avlidit i trafikolyckor.Vet ej hur många svenska barn som radikala islamister haft ihjäl under samma tidsperiod men jag gissar 3 st. ( Drottninggatan )

När det gäller siffran 15.000 barn så gissar jag att du på ett oskönt sätt plockar den siffran på europeisk basis eller något liknande? För om det gäller 15.000 svenska barn som dött i trafikolyckor så bör du snart fylla 150 år.
Citera
2018-11-18, 06:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Men för ihelvete sluta prata om några jävla irländare. Irländare kapar inte svenska barn på mitten på öppen gata i stockholm. Irländarna vill inte skära halsen av alla som inte tycker som dem.

2016 already marred by nearly daily terror attacks
https://www.usatoday.com/story/news/...year/86492692/

Det sjukaste är dock att muslimerna storfirar varje gång, speciellt när de lyckats döda vita.
https://www.infowars.com/wp-content/...celebrated.jpg

Slaktar sina kvinnor som inte vill sex jihada gör de också, mysiga.
https://torontosun.com/2016/04/20/is...3-da58070812db


Det är du som väljer att sätta skygglappar på dig själv. Du ser bara vad muslimer gör. Du har ingen som helst förståelse för hur dessa organisationer fungerar oavsett religion eller politisk tillhörighet.
Citera
2018-11-18, 08:22
  #44
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Sverige nämns ofta som europas fäste för ISIS-sympatisörer och ISIS-rekryter. Nu finns det inga siffror på detta men det lär finnas flera tiotusentals, kanske uppemot hundratusen muslimer i Sverige idag som direkt stödjer ISIS och är redo att kriga i sin profets namn om de beordras att göra det.

More than 42 MILLION Muslims 'support ISIS' – as experts warn the figure will grow
https://www.express.co.uk/news/world...ject-terrorism

POLL – 80% OF LONDON’S MUSLIMS SUPPORT ISIS
https://bnp.org.uk/poll-80-of-london...-support-isis/

Lär vara något liknande i Sverige, och antalet kommer bara öka med tiden.

Hur känns detta egentligen för er med barn, varesig ni är för eller mot invandringen - dvs att det är med hög risk att era barn rör sig kring ISIS-sympatisörer dagligen när de är ute och går bland folk? Dessa människor är tickande bomber och fullkomligt oberäkneliga, och kan när som helst få för sig att göra sin profet glad och åka paradiset och ha sex med oskulder - genom att begå ett dåd i dennes namn. Ibland planerat, ibland helt oplanerat. Kom ihåg att ISIS är en grupp som kämpar för kalifatet och vill bland annat döda alla icke-muslimer.

Är detta inget ni bryr er om eller är ni rädda för vad som kan hända med er familj? Nu vet jag att man inte ska gå runt och vara rädd, visst man kan man dö i en trafikolycka när som helst, men detta är ändå ett ökande hot mot vår säkerhet. Åsikter?

Det finns tillräckligt med svenska män som beter sig. Känner större oro för det än att någon ISIS-sympatisör ska agera här i Sverige.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback