Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-17, 02:30
  #1
Medlem
Tryggve52s avatar
Hej på er, tänkte köpa denna vinterjacka -> https://www.johnells.se/men/varumark...nkle-reps-down

Eftersom den är dyr så vill jag helst inte beställa fel storlek, jag är 174 och väger 77 kg. Ska jag köra på Medium eller Large?

Tack på förhand och hoppas inte jag skapat tråden i onödan.
Citera
2018-11-17, 03:17
  #2
Medlem
Står fria byten, så kör på large. Passar den inte, så byt. Tror dock att large blir bra.
Citera
2018-11-17, 03:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve52
Hej på er, tänkte köpa denna vinterjacka -> https://www.johnells.se/men/varumark...nkle-reps-down

Eftersom den är dyr så vill jag helst inte beställa fel storlek, jag är 174 och väger 77 kg. Ska jag köra på Medium eller Large?

Tack på förhand och hoppas inte jag skapat tråden i onödan.

Medium. Har också en reps down, dock inhandlad för 2 vintrar sen och har svårt att tro att dom ändrar måtten.

Är 185/80kg och har medium. Har blivit tjockare också så min är för liten i dagsläget
Citera
2018-11-17, 03:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alabazbyn
Medium. Har också en reps down, dock inhandlad för 2 vintrar sen och har svårt att tro att dom ändrar måtten.

Är 185/80kg och har medium. Har blivit tjockare också så min är för liten i dagsläget

Well there we go. Medium då, TS.
Citera
2018-11-17, 03:37
  #5
Medlem
Tryggve52s avatar
Tack hörni
Citera
2018-11-17, 03:39
  #6
Avstängd
Jockiboiis avatar
vad ska man med en sån där basic-bitch jacka till? Den är knappast varmare än en jacka för 500. Fast man smälter in med alla andra svarthåriga fjortisar i leggings och mörkblå bögjacka... Är du ute efter tonårsmus? Då räcker det med ett paket cigg och en liter sprit.



Edit: jag är dömande och elak eftersom jag nyss blev dumpad, god natt.
__________________
Senast redigerad av Jockiboii 2018-11-17 kl. 03:42.
Citera
2018-11-17, 03:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
vad ska man med en sån där basic-bitch jacka till? Den är knappast varmare än en jacka för 500. Fast man smälter in med alla andra svarthåriga fjortisar i leggings och mörkblå bögjacka... Är du ute efter tonårsmus? Då räcker det med ett paket cigg och en liter sprit.



Edit: jag är dömande och elak eftersom jag nyss blev dumpad, god natt.

har man bara kläder för funktionens skull? förstår att du blev dumpad, luffare.
Citera
2018-11-17, 04:42
  #8
Avstängd
Jockiboiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
har man bara kläder för funktionens skull? förstår att du blev dumpad, luffare.
Svårt att säga att den jackan är något speciellt när alla småbarn på stan har fått sådana av sina alkolistföräldrar i julklapp. Den som bär jackan lever förmodligen så här:

Fjortis-"Josefin" vaknar klockan 07:00 i sin skuldsatta medelklassfamiljs hushåll. Mamma är bakfull och pappa har redan gått till jobbet. Lillebror Kevin har en gäll, hes och irriterande skitunge-röst. Till frukost blir det en hipp Nocco. Idag tar hon på sig ett par åtsittande svarta jeans och en svart magtröja, som vanligt. Den spruckna iPhonen på avbetalning vibrerar, det är slisk-Tobbe som skickar en selfie på Snapchat. På väg till ytterdörren tar Josefin på sig en blå vinterjacka, den mest värdefulla ägodel hon har. Utan den har hon ingen identitet.

På gymnasiet pluggar hon handel. Skolan går helt okej, hon har sitt coola gäng som enbart består av miljöpartister. Efter skolan går hon på något "fint" konditori och köper en vegansk äcklig kaka och Nocco. Notan på 450kr är ingen fara, Jossan får 3000kr i månaden av pappa. Det är en kompensation för den dysfunktionella familjen. Efter fiket hänger det snygga tjejgänget med klassens coolaste grabbgäng vars huvudintresse är att gymma. Josefin väljer ut personen med dyrast iPhone och inleder en ytlig och kortvarig knullrelation med denne.

Josefin går de hem till sin PK-familj och äter någon "fräsch" vegansk mat. Föräldrarna diskuterar huruvida de ska åka till Maldiverna eller New York. Barnen får stanna hemma så föräldrarna får knulla ifred på sin resa. Efter att ha väntat på tillstånd för att lämna bordet samlas basic-familjen framför Arga Snickaren, Idol eller någon skitserie på SVT Play. Klockan 10 går alla och lägger sig, fast barnen hör hur föräldrarna diskuterar en eventuell skilsmässa på övervåningen.

Vill du förknippas med detta?
Citera
2018-11-17, 05:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockiboii
Svårt att säga att den jackan är något speciellt när alla småbarn på stan har fått sådana av sina alkolistföräldrar i julklapp. Den som bär jackan lever förmodligen så här:


Slutade läsa vid "alkolist".
Citera
2018-11-17, 06:17
  #10
Avstängd
Jockiboiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Slutade läsa vid "alkolist".
Slutade läsa när jag såg ditt nick
Citera
2018-11-17, 15:28
  #11
Medlem
Opiumtal18s avatar
medium, jag är 174/85 och köpte large och de är skönt men ärmarna är lite långa o jobbiga. sen e en förstor jacka inte snyggt.
Citera
2018-11-17, 16:05
  #12
Medlem
Ta din vanliga storlek.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback