Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-20, 15:34
  #37
Medlem
Ni har varit tillsammans i ett år, vilket troligen innebär att förälskningsfasen har börjat övergå till normal relation. Många tror då när nivåerna av dopamin och hormoner övergår till det mer normala, att de inte är kära längre. Oftast är det mer spontana och emotionellt primitiva / omogna personer som oftast då ser sig om en ny partner.

Att hon gör det framför dig, öppet, skvallrar om att hon har börjat tappa respekten för dig och relationen.

Det bästa är att du reagerar direkt, konsekvent och resolut mot sådant du anser är respektlöst eller kränkande mot dig. Fast på med silkeshandskarna innan och hantera situationen varsamt, även om du är hård på sak.
Citera
2018-11-20, 17:15
  #38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Och här försöker TS umgås med sin tjej som istället väljer att stirra på något eller någon annan.

Och du påstod att han var kontrollerande som såg vad hon tittade på? Och att detta var hans fel. Herregud håll ihop tramset?
Nej, TS skriver inte att han försöker umgås med sin tjej på restaurangen. Det har du hittat på.
TS studerar sin flickvän och beklagar sig över att hon inte känns närvarande.
Håll ihop tramset
Citat:
Ursprungligen postat av JoanderClas
Nu till problemet. Visst att jag är lite småsvartsjuk av mig, men det hör väl till ett förhållande - annars är något galet. Men en sak som jag lagt märke till (som jag aldrig lagt märke till tidigare) är när vi var ute på middag på restaurang. Vi har bord i ett hörn och min plats är riktad mot väggen. Stundvis börjar jag märka att min flickväns ögon är riktade mot en snubbe som sitter vid bordet bakom. Och det är en sådan där fastande blick som fås när man känner attraktion.

Ok tänker jag, det är inget konstigt att kolla på folk.. jag ser tjejer som jag tycker är snygga. Men det som sårade mig är att det fortgick. Han där bakom tyckte väl min flickvän var söt. De satt och kollade på varandra, och kollade bort när blickarna möttes. Hur såg jag detta? - För att jag vände mig om när ögonen gick åt ett håll allt för många gånger och hon kändes inte närvarande.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback