Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-25, 09:43
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför ska jag inte räkna med förbränning utav kalorier?

Jag känner mig ständigt hungrig och sugen på godis.

För att det du rör dig för lite även med dina promenader varje dag. Du kommer gå upp i vikt om du plussar på 800 kalorier eftersom du inte förbränner så pass mycket per dag.

Din hunger beror på att du äter dålig kost. Kör 70% av dina dagliga kalorier från grönsaker och "proteinrik mat med fett" (till exempel ägg, magert kött, kött, fisk osv) så ska du se att du kommer vara proppmätt hela dagarna istället.
Citera
2018-11-25, 10:37
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
För att det du rör dig för lite även med dina promenader varje dag. Du kommer gå upp i vikt om du plussar på 800 kalorier eftersom du inte förbränner så pass mycket per dag.

Din hunger beror på att du äter dålig kost. Kör 70% av dina dagliga kalorier från grönsaker och "proteinrik mat med fett" (till exempel ägg, magert kött, kött, fisk osv) så ska du se att du kommer vara proppmätt hela dagarna istället.

Så 30 min jogg är också uteslutet?
Citera
2018-11-25, 10:43
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Så 30 min jogg är också uteslutet?

Personligen så tycker jag det. Enda som kan hända är att du på 3 joggingpass inte har med ca 250kcal *3. Vilket gör att du tappar ca 100g fett extra i veckan. Så lite är svårt att mäta. Jag räknar alltid i underkant. Mentalt jobbigt kanske i början, men man får resultat som msn inte klagar på o andra sidan.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-11-25 kl. 10:47.
Citera
2018-11-25, 11:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Personligen så tycker jag det. Enda som kan hända är att du på 3 joggingpass inte har med ca 250kcal *3. Vilket gör att du tappar ca 100g fett extra i veckan. Så lite är svårt att mäta. Jag räknar alltid i underkant. Mentalt jobbigt kanske i början, men man får resultat som msn inte klagar på o andra sidan.

Okej. Då ska jag också göra det. Jag har märkt resultat på min våg. tror 1 kg har jag gått ned i fett. 2 totalt med tanke på att jag har mindre mat i mig. Vägde mig i förra lördagen och då var det 92.5 kg. Nu är det 89.4 kg. Mycket har med att jag har ätit mindre.

Jag finner ett visst problem med appen. Den är riktigt bra om man har streckkoder. Men lagar jag t.ex. En köttgryta med creme fresh och matlagningsgrädde så vet jag inte vad den innehåller för exakta kalorier. Visst kan man göra en totalsummering, men om det blir ca 10 portioner utav denna så kan man väll dela allt med 10? Men nu vet jag inte heller hur många portioner det blir.

Min teori nu är att jag använder streckkoden så långt som jag kan. Där efter så får jag höfta hur mycket en tillagad maträtt har för kalorier igenom att göra en överslagsberäkning. Låter detta bra?

Två dagar jogg 30 min. Är ganska slut efter 20 min.
Där efter en dag 30 min yoga där jag tränar balans och sträcker på musklerna. Jag har inte möjlighet att bygga stora feta muskler som man ser på Youtube. Detta kräver minst 6 år plus full fokus på vad man äter. Jag vill bara bli smidig och lätt men ändå behålla muskelmassa. 30 min yoga hinner man väldigt mycket på. har kört det länge.

Jag vill hålla min träning enkel, annars tappar jag motivationen om den blir för svår. Jogg är enkelt och fritt. Yoga även så.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback