Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 19:11
  #1
Medlem
Drabbades av social fobi/fobisk personlighetsstöring? vid 15 års ålder vilket har hängt med fram och tillbaka hela mitt vuxna liv. Nu är jag 30+. Har lidit av ångest och depresseioner fram och tillbaka under samma period och testat massa olika antidepp. När jag var 23-25 fungerade sertralin 50 mg klockrent på mig och jag var symptomfri. Men sen slutade jag äta och när jag introducerat den igen har den inte fungerat. Nu har jag ätit Brinellix i 2 mån som jag håller på att gå av för att jag känner mig så trött och seg i skallen.

Har bipolär sjukdom i släkten, funderar på om jag kan ha det, även fast jag inte har maniska perioder.. bara normal till depression.

Håller huvudet ovanför ytan genom extremt nyttig kost, gym och mkt sömn. Failar jag på ngt av det går jag ner i ett svart hål inom några dagar..

Jag är extremt stresskänslig och när jag blir stressad en period tappar jag liksom kontakten med mig själv... går på autopilot och är allmänt förvirrad..

Nån som har förslag på medicin?

Jag ger snart upp
Citera
2018-11-16, 21:40
  #2
Medlem
tomchis avatar
Testa ayahuasca
Citera
2018-11-16, 22:13
  #3
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Cannabis?
Citera
2018-11-17, 02:24
  #4
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashkrash
Drabbades av social fobi/fobisk personlighetsstöring? vid 15 års ålder vilket har hängt med fram och tillbaka hela mitt vuxna liv. Nu är jag 30+. Har lidit av ångest och depresseioner fram och tillbaka under samma period och testat massa olika antidepp. När jag var 23-25 fungerade sertralin 50 mg klockrent på mig och jag var symptomfri. Men sen slutade jag äta och när jag introducerat den igen har den inte fungerat. Nu har jag ätit Brinellix i 2 mån som jag håller på att gå av för att jag känner mig så trött och seg i skallen.

Har bipolär sjukdom i släkten, funderar på om jag kan ha det, även fast jag inte har maniska perioder.. bara normal till depression.

Håller huvudet ovanför ytan genom extremt nyttig kost, gym och mkt sömn. Failar jag på ngt av det går jag ner i ett svart hål inom några dagar..

Jag är extremt stresskänslig och när jag blir stressad en period tappar jag liksom kontakten med mig själv... går på autopilot och är allmänt förvirrad..

Nån som har förslag på medicin?

Jag ger snart upp

1. Definiera vad extremt nyttig kost innebär.

Här har jag skrivit vad för kost människor med psykos-spektrum störningar (inkluderat bipolaritet) borde ha.
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Du bör märka efter 6-7 dagar att du mår bättre om du går över till en ketogen kost.

2. Har du någonsin gjort en djuplodad differential-diagnos i ditt liv, för att utesluta diverse fysiologiska sjukdomar, och ifall du har gjort det, vad har du då uteslutit?
https://en.wikipedia.org/wiki/Differ..._of_depression

(Även om detta är för depression så överlappar mycket av det med bipolaritet*)
Citera
2018-11-17, 19:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
1. Definiera vad extremt nyttig kost innebär.

Här har jag skrivit vad för kost människor med psykos-spektrum störningar (inkluderat bipolaritet) borde ha.
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Du bör märka efter 6-7 dagar att du mår bättre om du går över till en ketogen kost.

2. Har du någonsin gjort en djuplodad differential-diagnos i ditt liv, för att utesluta diverse fysiologiska sjukdomar, och ifall du har gjort det, vad har du då uteslutit?
https://en.wikipedia.org/wiki/Differ..._of_depression

(Även om detta är för depression så överlappar mycket av det med bipolaritet*)


Äter antiinflammatorisk men kommer testa ketogen diet nu, tack för tips!!

Vet du vart man kan gå för att få en djupodlad differential diagnosis?

Tack igen
Citera
2018-11-18, 17:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashkrash
Drabbades av social fobi/fobisk personlighetsstöring? vid 15 års ålder vilket har hängt med fram och tillbaka hela mitt vuxna liv. Nu är jag 30+. Har lidit av ångest och depresseioner fram och tillbaka under samma period och testat massa olika antidepp. När jag var 23-25 fungerade sertralin 50 mg klockrent på mig och jag var symptomfri. Men sen slutade jag äta och när jag introducerat den igen har den inte fungerat. Nu har jag ätit Brinellix i 2 mån som jag håller på att gå av för att jag känner mig så trött och seg i skallen.

Har bipolär sjukdom i släkten, funderar på om jag kan ha det, även fast jag inte har maniska perioder.. bara normal till depression.

Håller huvudet ovanför ytan genom extremt nyttig kost, gym och mkt sömn. Failar jag på ngt av det går jag ner i ett svart hål inom några dagar..

Jag är extremt stresskänslig och när jag blir stressad en period tappar jag liksom kontakten med mig själv... går på autopilot och är allmänt förvirrad..

Nån som har förslag på medicin?

Jag ger snart upp

Känner igen mig i det du skriver, är det möjligt att vara bipolär utan maniska perioder? Tycker själv mitt tillstånd pendlar mellan depression och ”normalt sliten” eller vad man nu skall kalla det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback