Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-20, 14:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
öhöh , vad riktigt svinnigt av din vän! att ragga på en "upptagen" tjej!
Men sådant är livet. Som sagt, allt är tillåtet i krig och kärlek. Är han bättre på att prata och ragga så kan du bli bättre på att skriva. Man väljer vapen som lämpar bäst. Om du fortfarande är intresserad fortsätt att skriva med henne och inte släppa taget. Förmodligen gör din kompis bort sig på något sätt och de bråkar på riktigt så att hon inser att det är du som hon bättre skulle vända sig till.



Varför måste han sluta svara henne om hon själv skulle fortsätta att skriva? Får man inte skriva med tjejer när man inte kommer att erbjuda någon belöning för det? Tror du att alla tjejer är så billiga och dumma att de inte har något att säga om det inte vankas ett ligg eller en gratis lunch?

Om du läser vad jag skriver så kanske du förstår att vad jag menar är att om grabben mår dåligt av situationen och inte ser något annat än att skriva så sparar han sig själv denna ångest genom att gå vidare.
Citera
2018-11-21, 08:58
  #38
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasieeelev
Om du läser vad jag skriver så kanske du förstår att vad jag menar är att om grabben mår dåligt av situationen och inte ser något annat än att skriva så sparar han sig själv denna ångest genom att gå vidare.
Ursäkta, jag missuppfattade kanske din poäng och det att du endast brydde dig om hans välmående.
Men om vi följer manlig logik så slipper han inte sin ångest genom att sluta skriva med tjejen eftersom han fortfarande kommer att se dem tillsammans och må dåligt av det. Det är ju IRL, det är hans kompis och allt är så nära så att man inte kan bara stänga chatt och glömma. Tror inte att han ska ge upp så lätt.
----
TS, har du redan gett upp eller kommer du att agera? Om du väljer den andra, så tror jag att du fortfarande har en bra chans om du blir mer aktiv IRL. Att hon snackar med din kompis betyder det direkt inte att hon gifter sig med honom om en månad. Kom ihåg att din kompis inte tvekade på att börja umgås med "din tjej" fast det var du som hon först bekantat sig med.
Du har haft bättre chanser från början och du har dem fortfarande så länge hon inte avvisar dig på mer eller mindre tydligt sätt.
Citera
2018-12-07, 22:50
  #39
Medlem
mini.kapten.1337s avatar
Ursäkta jag ej har svarat och struntat i denna tråd. Men kan berätta glada nyheter! Min "vän" åkte till sydligare breddgrader denna vecka. Nu tog jag tillfället i akt och fråga henne om ville komma hem till mig och äta takeaway och se på en mysig film. Hon sa ja. Nu kan ni nog lista ut vad som hände sen.
Härlig start på helgen!
__________________
Senast redigerad av mini.kapten.1337 2018-12-07 kl. 22:53.
Citera
2018-12-08, 10:17
  #40
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mini.kapten.1337
Ursäkta jag ej har svarat och struntat i denna tråd. Men kan berätta glada nyheter! Min "vän" åkte till sydligare breddgrader denna vecka. Nu tog jag tillfället i akt och fråga henne om ville komma hem till mig och äta takeaway och se på en mysig film. Hon sa ja. Nu kan ni nog lista ut vad som hände sen.
Härlig start på helgen!
Wow, trevlig att höra det! Tack för att du tog din tid och berättade för oss hur det gick vidare. Det är alltid skönt att få veta att TSs historia tar sin lyckliga fortsättning; hoppas att vi på relatonsakuten har bidragit till det på sätt och vis.
Nu kan du sakta men säkert utveckla din framgång, lycka till! Den skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback