Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 13:49
  #1
Medlem
Kommer vi få se ett uppsving på den svarta marknaden med massa nya spännande saker inom cannabis inom några år? Det kommer ju smugglas från alla håll och kanter i världen i en helt annan skala iom legaliseringsvågen som sker just nu, och även ännu mer lättillgängligt för gemene konsument också som helt plötsligt har lite fler länder att köpa ifrån. Svenska tullen kommer gå på knäna, och polisen kommer bli ännu sämre i samhället eftersom att dom måste utreda tusentals beslagtagna försändelser med minimala mängder 😂.
__________________
Senast redigerad av Dipt 2018-11-16 kl. 13:51.
Citera
2018-11-16, 14:07
  #2
Medlem
Min bedömning är att det är efterfrågan som styr marknaden och utbudet i allt väsentligt. Sajter på nätet med inrikes bitcoin betalning osv kan driva på efterfrågan som i sin tur driver på utbudet och då också smugglingen. Jag tror inte att smugglingen ökar "lavinartat" bara för att andra länder legaliserar, det är andra mekanismer som styr.
Citera
2018-11-16, 14:15
  #3
Medlem
Krickerts avatar
Tror jag inte.
Marknaden i Sverige är ju i princip redan mättad.
Det var ju ganska många år sedan som det var torka här senast.
Citera
2018-11-16, 14:55
  #4
Medlem
Edit: Dubbelpost.
__________________
Senast redigerad av Dipt 2018-11-16 kl. 15:00.
Citera
2018-11-16, 14:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Tror jag inte.
Marknaden i Sverige är ju i princip redan mättad.
Det var ju ganska många år sedan som det var torka här senast.

Nu räknade jag med att folk skulle fatta vad jag menade med nya spännande saker på marknaden. Större utbud av diverse koncentrat, olika oljor, edibles you name it.
Citera
2018-11-16, 14:59
  #6
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Nu räknade jag med att folk skulle fatta vad jag menade med nya spännande saker på marknaden. Större utbud av diverse koncentrat, olika oljor, edibles you name it.

THC-oljor och dess associerade vaporizers kommer bli riktigt populära.
Citera
2018-11-16, 15:05
  #7
Medlem
Varit lagligt bara en bro ifrån oss i måånga år så jag tror inte det gör någon skillnad.
Citera
2018-11-16, 15:23
  #8
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Varit lagligt bara en bro ifrån oss i måånga år så jag tror inte det gör någon skillnad.

Lagligt och lagligt. Danska polisen håller rätt bra koll på de som kör in och ut ur Christiana. Det är okej att röka och sådär men försöker du köra ut därifrån med ett hegge i bakluckan så är risken stor att de tar dig.
Citera
2018-11-16, 17:45
  #9
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Tror inte legalisering är det som gör stor skillnad, utan internet. Plötsligt är det möjligt för alla att ha en personlig kompis- kontakt nånstans var det bara är billigare.
Citera
2018-11-16, 19:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Lagligt och lagligt. Danska polisen håller rätt bra koll på de som kör in och ut ur Christiana. Det är okej att röka och sådär men försöker du köra ut därifrån med ett hegge i bakluckan så är risken stor att de tar dig.

Ja de må jag säga kändes som en överdrift men om vi pronerar med tanken att så vore fallet. Varför skulle inte andra länder som legaliserar ha rätt bra koll på de som köper mängder?
Citera
2018-11-16, 20:21
  #11
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Ja de må jag säga kändes som en överdrift men om vi pronerar med tanken att så vore fallet. Varför skulle inte andra länder som legaliserar ha rätt bra koll på de som köper mängder?

Danmark har inte legaliserat cannabis...
Citera
2018-11-17, 11:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Danmark har inte legaliserat cannabis...

Christiania
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback