Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Om man ska vara överdrivet petig så hade jag rätt, lagen har inte hunnit ändras än.. Men ja, det kommer ske, man kommer få en lagstiftning som liknar vad de flesta europeiska länder har, jag var egentligen medveten om det men det "slipped my mind".
Självmord är trist förstås. Har du belägg för att bara män döms för desertering? Om du syftar på länder där man bara har män i sin militär så är det ju givet men i alla andra skulle det förvåna mig stort om kvinnor som deserterar kommer undan med det.
vångsrekrytering, eller värnplikt som jag hade kallat det, är nog ofta åtminstone delvis ett lidande, större lidande än vadå? Hur som helst tycker jag värnplikt är bra, alternativet är en professionell armé vilket dels kräver en stor befolkningsmängd (större än Sverige eller Irland har) och det är ett sätt att få en mer spridd kompetens i det militära. Sen tror jag inte man ska förringa uppfostringsaspekten vilket gynnar samhället i övrigt.
De här diskussionerna känns lite off topic dock.
I sverige har ingen kvinna hitils dömts till fängelse för att ha rymt ifrån armen.
Det finns flera fall där värnpliktiga begått självmord och en rekryt blev överkörd av en
bandvagn och bröt flera ben på en övning.
En värnpliktig grät i tältet på natten
vi hade vandrat 2,2 mil med 23 kilo ryggsäck och 5,5 kilo
automatkarbin på magen, sedan blev vi beordrade att göra armhävningar.
Man skulle aldrig behandla 19 åriga kvinnor så.
Jag gjorde lumpen i 10 mån vilket var 10 månaders lidande .
Jag känner inte till medellängden på en våldtäkt men ofta är den nog inte längre än 10 min.
10 minuter är kortare än 10 månader.
Man lägger beslag på gräddan av dom manliga ungdomarna ( 10 procent är kvinnor).
Jag fick 3000 kronor när jag muckade.
Två gånger har kvinnor haft samlag med mej mot min vilja .Jag ville använda kondom vilket
dom struntade i och satte på mej i alla fall.
Kvinnor hade ansett det vara värre än mord och gladeligen polisanmält.
En norsk eller dansk kvinna ser det inte som övergrepp om man av misstag stoppar handen i
någons trosa för att man tror någon är vaken , det är möjligt att ha sex i sömnen.
Norska kvinnor tafsar mer än svenska också.
I Sverige kontroleras min sexualitet och jag känner avsaknad av frihet
det känns extremt fånigt att svenska kvinnor känner sej totalt förstörda av bli nypen
i rumpan.
Männen kanske slutar att blida famij och den extremt negativa attityden mot män i skolan och i
media kanske orsakar psykiska skador.
Feminismen har fostrat bort egenskaper som jag attraheras av men jag tycker om
Danska och Norska kvinnor.
Det känns som att ha kvarsittning i skolan att ha förhållande i Sverige.
Svenska feminister känns ointeligenta och egoistiska lite som som att man kan skratta
åt nazister så kan man finna humor i ett politiskt sjukdomstillstånd som feministpsykosen.
Jag vill inte ha ett ojämställt samhälle men feminister manupulerar bedriver kursverksamhet för
barn och beräknande påverkar den politiska händelseutvecklingen som kommunister.
Sedan flyttar många av dom till skåne för att kunna vara i Danmark för Sverige blir tråkigt
och alla förbud tar bort känslan av frihet .
Berlin är ju hippster feministernas favoritstad.
Den svenska mentaliteten blir kall för att feminismen polariserar.