• 5
  • 6
2018-11-16, 21:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-11-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Om man ska vara överdrivet petig så hade jag rätt, lagen har inte hunnit ändras än.. Men ja, det kommer ske, man kommer få en lagstiftning som liknar vad de flesta europeiska länder har, jag var egentligen medveten om det men det "slipped my mind".

Självmord är trist förstås. Har du belägg för att bara män döms för desertering? Om du syftar på länder där man bara har män i sin militär så är det ju givet men i alla andra skulle det förvåna mig stort om kvinnor som deserterar kommer undan med det.

vångsrekrytering, eller värnplikt som jag hade kallat det, är nog ofta åtminstone delvis ett lidande, större lidande än vadå? Hur som helst tycker jag värnplikt är bra, alternativet är en professionell armé vilket dels kräver en stor befolkningsmängd (större än Sverige eller Irland har) och det är ett sätt att få en mer spridd kompetens i det militära. Sen tror jag inte man ska förringa uppfostringsaspekten vilket gynnar samhället i övrigt.

De här diskussionerna känns lite off topic dock.

I sverige har ingen kvinna hitils dömts till fängelse för att ha rymt ifrån armen.
Det finns flera fall där värnpliktiga begått självmord och en rekryt blev överkörd av en
bandvagn och bröt flera ben på en övning.
En värnpliktig grät i tältet på natten
vi hade vandrat 2,2 mil med 23 kilo ryggsäck och 5,5 kilo
automatkarbin på magen, sedan blev vi beordrade att göra armhävningar.
Man skulle aldrig behandla 19 åriga kvinnor så.
Jag gjorde lumpen i 10 mån vilket var 10 månaders lidande .

Jag känner inte till medellängden på en våldtäkt men ofta är den nog inte längre än 10 min.
10 minuter är kortare än 10 månader.

Man lägger beslag på gräddan av dom manliga ungdomarna ( 10 procent är kvinnor).
Jag fick 3000 kronor när jag muckade.

Två gånger har kvinnor haft samlag med mej mot min vilja .Jag ville använda kondom vilket
dom struntade i och satte på mej i alla fall.
Kvinnor hade ansett det vara värre än mord och gladeligen polisanmält.

En norsk eller dansk kvinna ser det inte som övergrepp om man av misstag stoppar handen i
någons trosa för att man tror någon är vaken , det är möjligt att ha sex i sömnen.
Norska kvinnor tafsar mer än svenska också.

I Sverige kontroleras min sexualitet och jag känner avsaknad av frihet
det känns extremt fånigt att svenska kvinnor känner sej totalt förstörda av bli nypen
i rumpan.
Männen kanske slutar att blida famij och den extremt negativa attityden mot män i skolan och i
media kanske orsakar psykiska skador.
Feminismen har fostrat bort egenskaper som jag attraheras av men jag tycker om
Danska och Norska kvinnor.
Det känns som att ha kvarsittning i skolan att ha förhållande i Sverige.

Svenska feminister känns ointeligenta och egoistiska lite som som att man kan skratta
åt nazister så kan man finna humor i ett politiskt sjukdomstillstånd som feministpsykosen.

Jag vill inte ha ett ojämställt samhälle men feminister manupulerar bedriver kursverksamhet för
barn och beräknande påverkar den politiska händelseutvecklingen som kommunister.
Sedan flyttar många av dom till skåne för att kunna vara i Danmark för Sverige blir tråkigt
och alla förbud tar bort känslan av frihet .
Berlin är ju hippster feministernas favoritstad.
Den svenska mentaliteten blir kall för att feminismen polariserar.
Citera
2018-11-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fel, feminismen beskyller samhällsnormer där ex. normer för kön ingår. ex normen för oskuld, att kvinnor inte ska ligga, är en patriarkal norm, som upprätthåll av ett patriarkalt samhälle, där mäns reproduktiva/ sexuella behov övergår kvinnors. Därför får du ett samhälle där kvinnor delas upp i fina och "dåliga, för att mäns behov då täcks. De får en "fin" flicka att reproducera sig med och dåliga flickor att knulla med. Din idé att det skulle vara kvinnors idé att de själva inte ska få ligga när, var, hur, med vem de vill, och om de ändå gör detta att de ska stigmatiseras, är endast ditt påhitt.

Det var livsfarligt att bli gravid förr i tiden och syfilis ledde till döden.
Samhället hade behov av kvinnorna födde barn så att befolkningen ökade.
På 1600 talet bestod Stockholms befolkning av 75 procent kvinnor,
många män dog i
krig och arbetsolyckor.

Skulle du riskera ditt liv som fiskare eller gruvarbetare för att försörja en fru med syfilis.
Citera
2018-11-17, 00:27
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
I sverige har ingen kvinna hitils dömts till fängelse för att ha rymt ifrån armen.
Det finns flera fall där värnpliktiga begått självmord och en rekryt blev överkörd av en
bandvagn och bröt flera ben på en övning.
En värnpliktig grät i tältet på natten
vi hade vandrat 2,2 mil med 23 kilo ryggsäck och 5,5 kilo
automatkarbin på magen, sedan blev vi beordrade att göra armhävningar.
Man skulle aldrig behandla 19 åriga kvinnor så.
Jag gjorde lumpen i 10 mån vilket var 10 månaders lidande .

Jag känner inte till medellängden på en våldtäkt men ofta är den nog inte längre än 10 min.
10 minuter är kortare än 10 månader.

Man lägger beslag på gräddan av dom manliga ungdomarna ( 10 procent är kvinnor).
Jag fick 3000 kronor när jag muckade.

Två gånger har kvinnor haft samlag med mej mot min vilja .Jag ville använda kondom vilket
dom struntade i och satte på mej i alla fall.
Kvinnor hade ansett det vara värre än mord och gladeligen polisanmält.

En norsk eller dansk kvinna ser det inte som övergrepp om man av misstag stoppar handen i
någons trosa för att man tror någon är vaken , det är möjligt att ha sex i sömnen.
Norska kvinnor tafsar mer än svenska också.

I Sverige kontroleras min sexualitet och jag känner avsaknad av frihet
det känns extremt fånigt att svenska kvinnor känner sej totalt förstörda av bli nypen
i rumpan.
Männen kanske slutar att blida famij och den extremt negativa attityden mot män i skolan och i
media kanske orsakar psykiska skador.
Feminismen har fostrat bort egenskaper som jag attraheras av men jag tycker om
Danska och Norska kvinnor.
Det känns som att ha kvarsittning i skolan att ha förhållande i Sverige.

Svenska feminister känns ointeligenta och egoistiska lite som som att man kan skratta
åt nazister så kan man finna humor i ett politiskt sjukdomstillstånd som feministpsykosen.

Jag vill inte ha ett ojämställt samhälle men feminister manupulerar bedriver kursverksamhet för
barn och beräknande påverkar den politiska händelseutvecklingen som kommunister.
Sedan flyttar många av dom till skåne för att kunna vara i Danmark för Sverige blir tråkigt
och alla förbud tar bort känslan av frihet .
Berlin är ju hippster feministernas favoritstad.
Den svenska mentaliteten blir kall för att feminismen polariserar.

Jag ser liksom inte poängen. Jag har inte varit utsatt för lumpen (när jag mönstrade räckte det att säga att man inte ville så slapp man), men väl för ett traumatiserande sexuellt övergrepp, jag vet inte hur lång tid det tog men över 20 år senare är det inte något jag känner mig helt fri från. Eller någonsin har pratat med någon om. Främst är det den där grejen att det är svårt att lita på folk. Så jag tycker inte din jämförelse är klockren.

Det finns förstås mycket som är värre än den fysiska lidandet under en våldtäkt, och?
Citera
2018-11-17, 02:58
Medlem
Citat:
Jag ser liksom inte poängen. Jag har inte varit utsatt för lumpen (när jag mönstrade räckte det att säga att man inte ville så slapp man), men väl för ett traumatiserande sexuellt övergrepp, jag vet inte hur lång tid det tog men över 20 år senare är det inte något jag känner mig helt fri från. Eller någonsin har pratat med någon om. Främst är det den där grejen att det är svårt att lita på folk. Så jag tycker inte din jämförelse är klockren.

Det finns förstås mycket som är värre än den fysiska lidandet under en våldtäkt, och?

Det är väl individuellt .
En stridis tycker ju sådant är skoj och tycker inte det är ett övergrepp.
När vi ryckte in fick vi en 40 kilos säck med utrustning sedan fick vi springa med den till
kasärn gården och klä av oss nakna och sätta på oss uniformen.
Tänk vilket gnäll det skulle blivit på Belinda Olsson om någon kvinna råkat ut för det.

Den här liraren hittade en som inte tyckte det var ett övergrepp att bli uppäten av en kanibal.
Men är man intresserad av att bli uppäten käns det inte så.

https://www.youtube.com/watch?v=v7ARi-ft9os
Citera
2018-11-17, 03:05
Medlem
Citat:
I Irland har nyss en man friats från våldtäktsanklagelser eftersom offret bar spetsstringtrosor, försvaret argumenterade ”Man måste titta på hur hon var klädd, hon hade en stringtrosa med spetskant. Det visar på möjligheten att hon var attraherad av den åtalade och var inställd på att träffa någon och vara med någon. ”. Det ledde till en friande dom, ett enhälligt domslut av åtta män och fyra kvinnor. Jag är nyfiken på vad flashbacks antifeminister anser om detta, är stringtrosor att betrakta som samtycke?

Jag hade gärna bidragit med en länk men jag läste om det på DN och där är ju en betalvägg som man inte kan räkna med att alla kommer förbi. Det borde vara lätt att googla fram en annan källa, kanske finns det också andra förmildrande omständigheter som inte nämns i artikeln, det kan ej uteslutas.

Domen har hursomhelst lett till stora protester och demonstrationer. Är Irland det antifeministiska idealsamhället? Abort förbjuden, kyrkan har stark ställning och våldtäkt mer eller mindre laglig..

Det här är naturligtvis fruktansvärt, dock protesterar dem! Det är mer än svenskar gör vid friande domar där förövarna uppenbart är skyldiga. Vet inte om det är ett antifeministiskt samhälle, det beror ju på vad man lägger i begreppet. Fri abort anser inte jag är något kriterium för feminism överhuvudtaget, snarare tvärtom. Om man nu inte bara menar radikalfeminismen de senaste 20 åren, men det är knappast feminism på riktigt.

Tror inte någon antifeminist gillar detta på något sätt. Antifeminism idag är bara en motreaktion på radikalfeminism som sysslar med pseudosaker som egentligen inte har ett skit med feminism att göra. Att vara för kvinnors rättigheter och möjlighet till egna val har inget med dagens feminister att göra men allt med nationalister och traditionalister att göra.
Citera
2018-11-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenegentligen
Det här är naturligtvis fruktansvärt, dock protesterar dem! Det är mer än svenskar gör vid friande domar där förövarna uppenbart är skyldiga. Vet inte om det är ett antifeministiskt samhälle, det beror ju på vad man lägger i begreppet. Fri abort anser inte jag är något kriterium för feminism överhuvudtaget, snarare tvärtom. Om man nu inte bara menar radikalfeminismen de senaste 20 åren, men det är knappast feminism på riktigt.

Tror inte någon antifeminist gillar detta på något sätt. Antifeminism idag är bara en motreaktion på radikalfeminism som sysslar med pseudosaker som egentligen inte har ett skit med feminism att göra. Att vara för kvinnors rättigheter och möjlighet till egna val har inget med dagens feminister att göra men allt med nationalister och traditionalister att göra.

Abort har blivit legaliserat och 60 procent var för vid röstningen.
Irland har varit med om mycket krig och misär en av Irlands största krigshjältar var ett
flygaress som dog vid 24 års ålder efter att ha skjutet ned 70 tyskar.
Det är lätt att jämställdighets debatten glöms bort i länder som drabbats av krig.

Hade Sverige dragits inn i andra världskriget hade vi nog haft en mer vuxen jämställdighets debatt
och vi hade nog haft några kvinnliga stads ministrar.
Citera
2018-11-17, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Varför skulle det handla om patriarkala strukturer? Inom så gott som alla arter är rivaliteten större inom könen än mellan dem. Mäns våld riktas främst mot andra män, ej mot kvinnor. Beror det på internaliserad misandri och matriarkala strukturer?

Och jo, feminister beskyller i huvudsak män för en rad fenomen som mest upprätthålls av andra kvinnor.

https://blogs.spectator.co.uk/2017/0...ure-war-begun/

Det finns inget systerskap. Det är en feministisk illusion. Det är inom könen som det riktiga kriget pågår, inte mellan dem.

Hear hear. Jag väntar fortfarande på att någon tar upp bollen och dissekerar 'systerskapet' och vad det gjort mot kvinnor i gemen. Dagens kvinnor är banne mig helt fångna i den sekten. Vad som är mest skrämmande är att de inte ens förstår eller inser det själva.

Ironin i att kalla maskulinitet "toxisk"..
Citera
2018-11-17, 20:38
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Du menar att dem inte leds av sin president Michael D Higgins utan av vilken indisk bög?

Leo Varadkar är Taoiseach, Regeringschef, Premiärminister och styr landet. Han är en Indisk bög.
Citera
2018-11-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Leo Varadkar är Taoiseach, Regeringschef, Premiärminister och styr landet. Han är en Indisk bög.

Han kanske är indisk och bög men att du får hans roll till att styra Ireland är ju spännande tankesätt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in