Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 15:07
  #13
Medlem
Mm säkert bara en tidsfråga
Citera
2018-11-16, 15:10
  #14
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Bryr mig bara om jag blir utsatt själv.

Alla dessa problem får 82%-arna lösa på egen hand eller bli utsatta själva för syra-attacker och det är vad de förtjänar att bli.

"Syra-attacker också. Tänkte inte på det".
Citera
2018-11-16, 15:11
  #15
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordjoel
Mm säkert bara en tidsfråga

Har inträffat i minst ett fall jag vet om. Hon bor i Sverige. Om hon blev vanställd här eller i hemlandet, det känner jag inte till.
Citera
2018-11-16, 15:12
  #16
Medlem
Problemen finns redan eftersom det är ett globalt problem och Sverige är globalt. Men först måste det ske ett flertal överfall, spridas här och i hatmedia sedan kanske det kan skrivas på EN debattsida och några år förnekas av våra politiker, sedan kanske det tas upp i debatt och då säger politikern "vi har varit naiva"
Citera
2018-11-16, 17:44
  #17
Medlem
Callebiltes avatar
Syra är söligt, kniv är mycket bättre.

Börjar poliserna arrestera dessa knivmarodörer och politikerna stifta hårdare lagar mot knivar kommer syra attackerna öka.
Citera
2018-11-16, 18:06
  #18
Medlem
hrwdtjs avatar
Alla mångkulturella fenomen kommer till Sverige förr eller senare.
Citera
2018-11-16, 18:45
  #19
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Det är en slags reaktion när Muhammed känner sig förminskad och tycker hans dotter eller fru betér sig som en smutsig hora. Han hämnas fylld med hat genom att kasta syra på kvinnan.

Vem är vi att ha åsikter om andra kulturer?

Kanske måste vi vidga våra vyer och tänka utanför vår inskränkthet och välkomna det nya med öppna armar och öppna hjärtan?

Tyck synd om syrakastarn som Dan Eliasson tycker synd om mördaren:

https://www.youtube.com/watch?v=oQ-X78nMhjE

Vad har den varit med om som betér sig här? Vad har den personen för trauma?
__________________
Senast redigerad av SvetsarnFromHell 2018-11-16 kl. 18:47.
Citera
2018-11-17, 02:42
  #20
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Det är en slags reaktion när Muhammed känner sig förminskad och tycker hans dotter eller fru betér sig som en smutsig hora. Han hämnas fylld med hat genom att kasta syra på kvinnan.

Vem är vi att ha åsikter om andra kulturer?

Kanske måste vi vidga våra vyer och tänka utanför vår inskränkthet och välkomna det nya med öppna armar och öppna hjärtan?

Tyck synd om syrakastarn som Dan Eliasson tycker synd om mördaren:

https://www.youtube.com/watch?v=oQ-X78nMhjE

Vad har den varit med om som betér sig här? Vad har den personen för trauma?
Hur illa jag än tycker om Dan Eliasson så tror jag inte han stödjer syrakastandet. Han kommer agera kraftfullt och håller säkert redan på att brodera små armband till svenska folket "Kasta inte syra på din syrra"
Citera
2018-11-17, 06:12
  #21
Medlem
MrBulldoggs avatar
Jag får erkänna att jag aldrig gått ut på stan i syfte att köpa syra, men jag kan spontant anta att det inte säljs sådär hur som helst jämte läsk och frysta köttbullar i butik. Jag menar, om duktiga Sverige förbjudit allt som faktiskt funkar för att fixa igenkorkade avlopp, borde väl koncentrerad syra vara strikt hänvisat till svarta marknaden?

Nog för att det säkerligen går att införskaffa, men om man ändå måste ge sig i lag med den sortens folk kan man väl lika gärna köpa en billig pistol och göra jobbet ordentligt. Vilket skottstatistiken i t.ex. Malmö vittnar om är en analys som delas av flera.
Citera
2018-11-17, 19:47
  #22
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Nog för att det säkerligen går att införskaffa, men om man ändå måste ge sig i lag med den sortens folk kan man väl lika gärna köpa en billig pistol och göra jobbet ordentligt. Vilket skottstatistiken i t.ex. Malmö vittnar om är en analys som delas av flera.

Fast mord har säkert en högre straffsats än grov misshandel vilket jag antar syra i ansiktet skulle klassas som.
Citera
2018-11-18, 00:26
  #23
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Fast mord har säkert en högre straffsats än grov misshandel vilket jag antar syra i ansiktet skulle klassas som.

Förvisso, men de skjuter ju tyvärr som krattor. Om de åtminstone lärde sig sikta ordentligt, skulle vi få lite praktisk Darwinism. Men eftersom wannabe-gangstrarna inte har en susning om korrekt handhavande, lär det fortsatt vara rätt ovanligt med dödligt våld.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback