Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 06:04
  #1
Medlem
Hej! Har ett 2 meter högt odlingstält med en bra HPS lampa. Hade velat odla fikonträd i tältet. Trädet får bli max 120 cm högt går det att få frukt på ett så kort träd? Vart köper jag ett bra fikonträd?
Citera
2018-11-16, 07:07
  #2
Medlem
Hej! Är plantagens fikonträd okej? Går det att odla någon cool från Medelhavet? Bär dem frukt om jag odlar från frö? Om de nu gör det är det som med citroner som tar 10 år för att mogna eller? Har garage där jag kan reglera temperaturen för vintertid och ett tält med optimalt ljus från en 600W HPS.

Tänkte toppa trädet så det inte blir högre än 1,4 meter. Är det bra med en större kruka eller är det dåligt?

Tack
Citera
2018-12-05, 13:28
  #3
Medlem
Guldzebrans avatar
Jag har köpt ett fikonträd från Blomsterlandet, det är väl nån meter högt och fick frukt redan första året jag hade det hemma. Brukar väl bli runt 5-6 fikon på trädet varje år så inga mängder på nåt sätt. Jag har trädet ute på altanen eller i mitt ingalasade uterum under sommaren, beroende på hur varmt det är. På vintern ställer jag trädet i ett sånt odlingstält som jag ställer upp i uterummet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback