Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 01:31
  #13
Medlem
Öppet arkiv på SVTplay.
Citera
2018-11-16, 01:59
  #14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Okej, denna sajt finns alltså inte... Hela jävla nätet och ingen gör detta. Skrattretande.

Ja, jag är intresserad. ITunes USA, hmm... Skickar gärna PM, men det får nog bli imorgon i så fall. Tack för tipset! Någon som hajjar.

Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Precis vad även jag eftersöker. Är en gammal gummjävel som vill se äldre kvalitetsfilmer. Kan jag PM:a dig?
Jag kan gå igenom det här. Först och främst måste ni ha Itunes. Har ni Mac har ni det redan installerat har ni PC får ni ladda ner det. Eftersom ni inte har något konto sedan tidigare gör ni ett nytt konto, här står hur man gör ett amerikanskt Itunes-konto:

https://usitunesgiftcards.se/amerika...s-konto-guide/

Man ska således INTE ange något betalkort som VISA eller dylikt utan använder sig av gift cards som man laddar på genom att klicka på "Konto" i Itunes och "Lös in".

Jag brukar köpa Itunes US Gift cards från PCGameSupply.com som har bra priser: https://www.pcgamesupply.com/buygame...-online-email/.
Citera
2018-11-16, 09:31
  #15
Medlem
Www.cineasterna.com streamar lagligt som bibliotekstjänst, och www.drakenfilm.se är kanske värt att kolla utbudet på?!
Citera
2018-11-16, 10:25
  #16
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag kan gå igenom det här. Först och främst måste ni ha Itunes. Har ni Mac har ni det redan installerat har ni PC får ni ladda ner det. Eftersom ni inte har något konto sedan tidigare gör ni ett nytt konto, här står hur man gör ett amerikanskt Itunes-konto:

https://usitunesgiftcards.se/amerika...s-konto-guide/

Man ska således INTE ange något betalkort som VISA eller dylikt utan använder sig av gift cards som man laddar på genom att klicka på "Konto" i Itunes och "Lös in".

Jag brukar köpa Itunes US Gift cards från PCGameSupply.com som har bra priser: https://www.pcgamesupply.com/buygame...-online-email/.

Tack, underbart!
Bra filmer är något jag saknat i flera år. Först försvann Lovefilm och därefter den sista videoaffären i stan med kvalitetsfilm. Nu har jag åter hopp om framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av koppsordin
Www.cineasterna.com streamar lagligt som bibliotekstjänst, och www.drakenfilm.se är kanske värt att kolla utbudet på?!
Tack, det ser lovande ut!
Citera
2018-11-17, 04:01
  #17
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Triart.se har Michima i alla fall.

På Vodeville.se kan du söka och se vilka filmer de olika streamingsidorna har (även om sökfunktionen inte alltid fungerar så värst bra).
Citera
2018-11-17, 09:01
  #18
Medlem
JackBurtons avatar
Jag hyr en del på Google Play, där finns faktiskt mer än bara nyproducerat skit. Av dom filmer du nämner i trådstarten finns dock enbart "Sharky´s Machine" tror jag.
Citera
2018-11-17, 09:43
  #19
Medlem
JackBurtons avatar
Annars så finns ju Plejmo eller SF Anytime. Aldrig testat SF Anytime men använder Plejmo ibland. Upplever det dock som att det är mest nyare film på Plejmo.
Citera
2018-11-18, 13:45
  #20
Medlem
Sir Dwains avatar
Filmstruck är det bästa, men ska förmodligen läggas ned (det pågår protester mot det nu, mängder av stora regissörer försöker förmå Warner att behålla tjänsten). Där har man tillgång till hela Criterion collection och tcm. Tjänsten är inte tillgänglig i sverige men man kan ju använda vpn.
Citera
2018-11-18, 21:37
  #21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBurton
Annars så finns ju Plejmo eller SF Anytime. Aldrig testat SF Anytime men använder Plejmo ibland. Upplever det dock som att det är mest nyare film på Plejmo.

SF Anytime är bra om man vill ha ett hyfsat brett utbud av äldre svensk film, såg att de hade Stenansiktet där och en annan rulle till utav Halldoff som inte fått DVD-släpp ännu.
Citera
2018-11-21, 02:23
  #22
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
SF Anytime är bra om man vill ha ett hyfsat brett utbud av äldre svensk film, såg att de hade Stenansiktet där och en annan rulle till utav Halldoff som inte fått DVD-släpp ännu.
Det är Det sista ävenyret (1974) av Halldoff, du tänkte på va? Tack så himla mycket Rakii, indirekt, att du upplyste mig om att Det sista äventyret finns tillgänglig för streaming, då jag har velat se den filmen väldigt länge och varit på jakt på VHS-filmen som släpptes någon gång på 80-talet. Äntligen kan jag se filmen!
Citera
2018-11-21, 13:40
  #23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det är Det sista ävenyret (1974) av Halldoff, du tänkte på va? Tack så himla mycket Rakii, indirekt, att du upplyste mig om att Det sista äventyret finns tillgänglig för streaming, då jag har velat se den filmen väldigt länge och varit på jakt på VHS-filmen som släpptes någon gång på 80-talet. Äntligen kan jag se filmen!

Stämmer, det är den jag menade. Kul att du äntligen kan få se den efter alla dessa år nu, glädjande att höra då jag själv vet hur det känns då man kommit över en viss film som man velat se i många år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback