Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 21:33
  #1
Medlem
Står inför ett dilemma som jag har svårt att bestämma.
Jag fick ett jobb för nu nästan 3 år sedan där jag jobbar som försäljare, har haft det som ett extraknäck vidsidan om studierna under gymnasietiden, Men har nu jobbat heltid under en längre period.
Det har gått väldigt bra, så jag blev nu befordrad där lönen ligger på mellan 40k (garantilön) och upp mot 100k.
Att utbilda sig vidare har tidigare alltid varit självklart, skulle isådantfall vilja plugga till ekonom.
Frågan jag står inför är om jag ska skita i jobbet, plugga 3 år för en kandidat och sen hitta jobb. Eller fortsätta på spåret jag är på nu?

Hur hade ni gjort om ni var i samma situation?
Jag tycker att arbetet är helt ok, ganska kul men sjukt stressande då man måste prestera 110% hela tiden.
Citera
2018-11-15, 21:44
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flightmodee
Står inför ett dilemma som jag har svårt att bestämma.
Jag fick ett jobb för nu nästan 3 år sedan där jag jobbar som försäljare, har haft det som ett extraknäck vidsidan om studierna under gymnasietiden, Men har nu jobbat heltid under en längre period.
Det har gått väldigt bra, så jag blev nu befordrad där lönen ligger på mellan 40k (garantilön) och upp mot 100k.
Att utbilda sig vidare har tidigare alltid varit självklart, skulle isådantfall vilja plugga till ekonom.
Frågan jag står inför är om jag ska skita i jobbet, plugga 3 år för en kandidat och sen hitta jobb. Eller fortsätta på spåret jag är på nu?

Hur hade ni gjort om ni var i samma situation?
Jag tycker att arbetet är helt ok, ganska kul men sjukt stressande då man måste prestera 110% hela tiden.