Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-16, 09:09
  #13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Du snor inte från förskolan, det är någon förälder som betalt sitt barns blöjor, lågt att stjäla på sitt barns dagis.
För det finns väl inga kommunala förskolor som som står för barnens blöjor?

Så är det privat eller ett föräldrakooperativ som du tänker sno blöjorna från?

Hur som helst, det borde bli en orosanmälan till socialen, det är om man måste stjäla barnens blöjor på förskolan.

Det är väldigt få förskolor vare sig kommunala, privata eller kooperativ som tillhandahåller blöjor. Det sker i princip bara till de barn som av socialen är utplacerade på förskolan och därmed också socialen som betalar alla kostnader.

Sen är det också svårt för personalen att hålla reda på exakt vilka storlekar och fabrikat/modeller olika barn använder. Eftersom barnen har olika kroppsbyggnad så passar olika fabrikat olika bra. T.ex. funkar libero bättre på smala barn medan kraftiga istället kanske använder pampers. Sen byter man ju också storlek under uppväxten.

Så föräldrarna får se till att blöjor finns. Personalen noterar i regel i appen när blöjorna börjar ta slut så att föräldrarna i god tid kan ta med sig ett paket.

Om ett barns blöjor tar slut så finns det i regel ett reservlager som består av blöjor som äldre barn lämnat i samband med att de slutat med blöjor. Om detta lager blir för stort så är det vanligt att man använder dessa till övriga barn.
Citera
2018-11-16, 11:07
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är väldigt få förskolor vare sig kommunala, privata eller kooperativ som tillhandahåller blöjor. Det sker i princip bara till de barn som av socialen är utplacerade på förskolan och därmed också socialen som betalar alla kostnader.

Sen är det också svårt för personalen att hålla reda på exakt vilka storlekar och fabrikat/modeller olika barn använder. Eftersom barnen har olika kroppsbyggnad så passar olika fabrikat olika bra. T.ex. funkar libero bättre på smala barn medan kraftiga istället kanske använder pampers. Sen byter man ju också storlek under uppväxten.

Så föräldrarna får se till att blöjor finns. Personalen noterar i regel i appen när blöjorna börjar ta slut så att föräldrarna i god tid kan ta med sig ett paket.

Om ett barns blöjor tar slut så finns det i regel ett reservlager som består av blöjor som äldre barn lämnat i samband med att de slutat med blöjor. Om detta lager blir för stort så är det vanligt att man använder dessa till övriga barn.

Jaha ok? Varför skriver du det till mig? Det var ju det jag skrev, att föräldrar köper blöjorna till sina barn.
Citera
2018-11-16, 12:58
  #15
Moderator
Sun Rulers avatar
Nej men jag noterade ofta hur vårt barns blöjhög sjönk så pass ofta och mycket att jag kände mig nödgad att ta upp det med personalen. De sade att ibland ramlar högarna och beblandas med andra barns samt att vissa är dåliga på att fylla på, vilket resulterar i att de lånar ibland.
Citera
2018-11-16, 13:03
  #16
Medlem
butofcourses avatar
Absolut! När mina barn var i dagisåldern snodde jag ofta blöjor. Brukade även sno leksaker, kläder osv så fort ingen såg. Fan vad billig jul/födelsedagarna blev på den tiden.

Nej såklart inte, det var ett skämt. Hoppas din fråga var detsamma jävla tattare.

Fan snor blöjor från andra?
Citera
2018-11-17, 21:29
  #17
Medlem
Av misstag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback