Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-15, 21:23
  #1
Medlem
EnLitenFryss avatar
Tar ni några stycken när ni ändå är där och byter den fulla blöjan när ni hämtar ungen? Eller om ni är förskolepersonal, plockar ni med er ett gäng? Ni har ju ändå så dåligt betalt och det är ändå bara skattepengar? Var ärliga nu!
Citera
2018-11-15, 21:41
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tar ni några stycken när ni ändå är där och byter den fulla blöjan när ni hämtar ungen? Eller om ni är förskolepersonal, plockar ni med er ett gäng? Ni har ju ändå så dåligt betalt och det är ändå bara skattepengar? Var ärliga nu!

Nä, tvärtom. Jag lämnar ett gäng blöjor hemifrån när det behövs.
Citera
2018-11-15, 21:44
  #3
Medlem
maniacs avatar
Det är ganska vanligt att man tar med egna blöjor till sitt barn. Skulle man ställa av andras då menar du?
Citera
2018-11-15, 21:55
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tar ni några stycken när ni ändå är där och byter den fulla blöjan när ni hämtar ungen? Eller om ni är förskolepersonal, plockar ni med er ett gäng? Ni har ju ändå så dåligt betalt och det är ändå bara skattepengar? Var ärliga nu!

Var det inte du som klagade på MINA trådstarter?
Nej, naturligtvis snor jag inte blöjor från förskolan.
Citera
2018-11-15, 22:17
  #5
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhapsitisyou
Nä, tvärtom. Jag lämnar ett gäng blöjor hemifrån när det behövs.

Ja. Orka sno blöjor från dagis.... TS är du tattare eller?
Citera
2018-11-15, 22:41
  #6
Medlem
Du snor inte från förskolan, det är någon förälder som betalt sitt barns blöjor, lågt att stjäla på sitt barns dagis.
För det finns väl inga kommunala förskolor som som står för barnens blöjor?

Så är det privat eller ett föräldrakooperativ som du tänker sno blöjorna från?

Hur som helst, det borde bli en orosanmälan till socialen, det är om man måste stjäla barnens blöjor på förskolan.
Citera
2018-11-15, 22:46
  #7
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Klart man stjäl blöjor. Vad är alternativet? Jag är en alfahanne och kan inte bajsa på mig offentligt hipp som happ.
Citera
2018-11-15, 22:53
  #8
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vissa problem med läsförståelsen hos några postare. Frågan är alltså om ni tar en blöja eller två på förskolan när ni ändå är igång. Jag gör inte det själv, men med tanke på att vi föräldrar står där ensamma i skötrummet och det finns blöjor i överflöd - tänker jag mig att många passar på. Människor är lata och själviska, och är brottet omöjligt att upptäcka och skadar ingen direkt, så ökar incitamenten.

Lite som tråden som frågar om folk pissar i handfatet. Självklart inte OK, men vem ska upptäcka det. Samma här.

I min kommun har förskolan blöjor åt barnen så det är ett helt lager med blöjor i olika storlekar i skötrummet. Jag har inte med mig några extra när jag hämtar, har ungen bajsat använder jag självklart en av deras.
Citera
2018-11-15, 22:59
  #9
Medlem
LiveOmertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tar ni några stycken när ni ändå är där och byter den fulla blöjan när ni hämtar ungen? Eller om ni är förskolepersonal, plockar ni med er ett gäng? Ni har ju ändå så dåligt betalt och det är ändå bara skattepengar? Var ärliga nu!

Aldrig gjort det, inte tänkt tanken heller. I denna kommun tar man med egna blöjor till barnen. Så enda lagret är andra barns blöjor de tagit med.
Citera
2018-11-15, 23:05
  #10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiveOmerta
Aldrig gjort det, inte tänkt tanken heller. I denna kommun tar man med egna blöjor till barnen. Så enda lagret är andra barns blöjor de tagit med.

Då är det ju att stjäla från andra familjer, då får brottet ett ansikte som inte är anonymt. Som jag skrev, i vår kommun ligger det högar av pampers-paket i skötrummet. Precis som folk stjäl toapapper på jobbet utgår jag från att många stjäl blöjor av förskolan. Men jag kanske har fel, vore trevligt om det är ett brott i kategorin "så gör man inte".
Citera
2018-11-15, 23:29
  #11
Medlem
Saltkatts avatar
Har aldrig tänkt tanken. Varför skulle man?
Citera
2018-11-15, 23:38
  #12
Moderator
NewDeers avatar
På de dagis jag jobbat så har föräldrarna själva tagit med blöjor till sina barn. Så om du snor dom så snor du från andra familjer. Köp egna blöjor ffs.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback