Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 21:13
  #1
Medlem
fliffos avatar
Tja!
Vet att det finns trådar som denna, artiklar med lösningar osv.
Jag väljer att göra en ny tråd då detta är ett problem som helt plötsligt uppstod, så vanliga batterispartips kommer nog inte hjälpa.
Har en Ipad air från 2015. Alltid funkat skitbra. Nu plötsligt för någon vecka sen verkar batteriet fått sig en körare. Om jag sitter med nåt spel uppe tex så har jag tappat 50% på ca 30 min.
Att batteriet blir sämre med tiden är inte främmande för mig, men det här kom helt plötsligt. Jag upplever också att den går lite snabbare att ladda up, konstigt nog. Men det spelar ju ingen roll eftersom jag måste ha laddaren i hela tiden.
Så vad fan är detta? Några tips? Eller är det det berömda ryktet om att apple skickar ut uppdateringar som dödar batteriet när dom släpper en ny enhet? Blir inte klok på det här. Tappat nästan 10% bara under tiden jag skrivit det här...

Edit: värt att tillägga är att jag har inte 437 appar uppe. Dödar alltid alla, så den enda appen som körs är mitt spel. Clash of clans om det skulle ha nån betydelse
Citera
2018-11-15, 21:19
  #2
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliffo
Eller är det det berömda ryktet om att apple skickar ut uppdateringar som dödar batteriet när dom släpper en ny enhet?

Det berömde ryktet säger inte alls vad du verkar tro. Och det är inget rykte heller, när batteriet blir dåligt så underklockar den proccesorn så batteriet håller längre. Alltså blir enheten långsammare. I ditt fall verkar det helt enkelt som att batteriet håller på att ge upp. Inget konstigare än så.

mvh
Citera
2018-11-16, 15:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliffo
Tja!
Vet att det finns trådar som denna, artiklar med lösningar osv.
Jag väljer att göra en ny tråd då detta är ett problem som helt plötsligt uppstod, så vanliga batterispartips kommer nog inte hjälpa.
Har en Ipad air från 2015. Alltid funkat skitbra. Nu plötsligt för någon vecka sen verkar batteriet fått sig en körare. Om jag sitter med nåt spel uppe tex så har jag tappat 50% på ca 30 min.
Att batteriet blir sämre med tiden är inte främmande för mig, men det här kom helt plötsligt. Jag upplever också att den går lite snabbare att ladda up, konstigt nog. Men det spelar ju ingen roll eftersom jag måste ha laddaren i hela tiden.
Så vad fan är detta? Några tips? Eller är det det berömda ryktet om att apple skickar ut uppdateringar som dödar batteriet när dom släpper en ny enhet? Blir inte klok på det här. Tappat nästan 10% bara under tiden jag skrivit det här...

Edit: värt att tillägga är att jag har inte 437 appar uppe. Dödar alltid alla, så den enda appen som körs är mitt spel. Clash of clans om det skulle ha nån betydelse



Gå in på batteri -> batterihälsa så ser du batteriets nuvarande hälsa. låter som batteriet behöver bytas ut.
Citera
2018-11-16, 16:39
  #4
Medlem
Och batteribyte kostar 995kr hos Apple, plus en dryg hundring om man vill skicka in den. Då hämtas den vid din dörr och lämnas vid din dörr.

https://support.apple.com/sv-se/ipad/repair/service
Citera
2018-11-17, 11:48
  #5
Medlem
fliffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Gå in på batteri -> batterihälsa så ser du batteriets nuvarande hälsa. låter som batteriet behöver bytas ut.

Kan inte se batterihälsa i paddan. Finns i min iphone, men inte i. Min ipad. Den har senaste uppdateringen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback