Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-16, 01:25
  #25
Medlem
Därför att folk har en fantasi/image av sig själva som de diggar och de tror att alla andra ser det och diggar/uppskattar de på det sättet de ser sig själva på.

Varje rörelse, varje moment, varje gång man pratar så tänker de på hur de framstår som (bilden av sig själva)

(Folk är livrädda för att göra bort sig) det beror främst på det jag sa (Fantasi/image) av sig själva.
Citera
2018-11-16, 01:33
  #26
Avstängd
Ettriktigtsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Därför att folk har en fantasi/image av sig själva som de diggar och de tror att alla andra ser det och diggar/uppskattar de på det sättet de ser sig själva på.

Varje rörelse, varje moment, varje gång man pratar så tänker de på hur de framstår som (bilden av sig själva)

(Folk är livrädda för att göra bort sig) det beror främst på det jag sa (Fantasi/image) av sig själva.

Ett exempel på något i den här riktningen är när tonåringar (förhoppningsvis håller ingen vuxen på med det här) ser en film och helt plötsligt är Mike Jagger/Brad Pitt/Angelina Jolie. Kanske tar man på sig en ovanligt svår tröja och så är man Micck Jagger.

Ångrar förresten det jag sade om att vuxna inte håller på så här. Alla människor ser bäst ut rena och hela, allt annat är bara svåra människors sätt att visa att de har psykiska problem. Har stött på ett antal kvinnor som menar att de gillar män som är "skitiga och som inte gillar Brad Pitt", om vi nu antar att de själva förstår vad de menar och att vi andra också förstår det så måste jag få säga att det visar på hur dåliga människor är på bedöma vad de gillar/egentligen gillar/borde gilla.

Alla ungdomar borde få lära sig att klä sig propert och gå någon slags kurs i stil, för vissa personer, speciellt personer med autism, snöar lätt in i subgrupper och dylikt. Och det slösar massa år av deras liv, andra kommer se dem som pundare och så vidare. Gilla att lukta på sin tandborste är inte hett, det är autistiskt och 99.99% av alla människor äcklas.

Förlåt för lite svindel i texten, lite av texten är menad som en pik åt vissa enskilda autister. här inne


Jajaja god natt allihopa. Jag tänker på er!
Citera
2018-11-16, 05:13
  #27
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Vi är flockdjur och behöver passa in och bli accepterade/gillade, så är det bara. Fast missen många gör är att anstränga sig för mycket, om man bara beter sig vettigt är det OK. Tvärtom kan den som är schysst men gör på sitt eget sätt få mer respekt!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback