Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 18:53
  #1
Medlem
Använder min Chromecast till min samling plasma, 1 gen smarttv typ. Viaplay och Teliaplay funkar klockrent. Men om jag använder den till att typ streama hockey fotboll med mera från iPhone är det tur om d lyckas. Finns d nån app som funkar bäst, har iPhone 7. Tacksam för svar,,
Citera
2018-11-15, 19:06
  #2
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Erbjuder inte Viaplay eller Teliaplay sport, så som Cmore gör? Annars, skaffa Cmore, mycket enklare.
Citera
2018-11-15, 19:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Erbjuder inte Viaplay eller Teliaplay sport, så som Cmore gör? Annars, skaffa Cmore, mycket enklare.
Jo jag har hela Viasatsport paketet. Men finns en del annan sport som sänds via stream på nätet..
Citera
2018-11-15, 20:42
  #4
Medlem
Tror inte det finns nån app som man kan spegla skärmen. Finns dock TV Cast om du vill streama serier o sånt från olika hemsidor, tvekar på att det går för livesport dock. Isf är det bästa att bara kör chrome på datorn så kan du spegla datorskärmen.
Citera
2018-11-15, 23:03
  #5
Medlem
hegoballs avatar
Testa att spela upp streamen i Google Chrome. Många videos går att casta till Chromecast direkt i Google Chrome. För mig kommer det upp en Cast-ikon i övre vänstra hörnet. Ibland måste man "klicka" på videon för att den ska komma fram.
__________________
Senast redigerad av hegoball 2018-11-15 kl. 23:04. Anledning: Korrigering
Citera
2018-11-16, 11:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubergrym
Tror inte det finns nån app som man kan spegla skärmen. Finns dock TV Cast om du vill streama serier o sånt från olika hemsidor, tvekar på att det går för livesport dock. Isf är det bästa att bara kör chrome på datorn så kan du spegla datorskärmen.
Det var ett alt. Så man kör chrome på min stationära data. Sen kan man igenom min iPhone spegla därigenom till tvn??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback