Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-30, 03:01
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadi88
Detta är inlägg åt en vän men han har iallafall startat en enskilt städfirma och han har då en hemsida som är helt okej, företaget finns på google (adsense) och även blocket för exempel flytt o hemstädning. Men det går rätt trögt med kunder. han har i genomsnitt 1-2 kunder på flyttstädning för de mesta.
Vilka alternativ har man för att egentligen öka omsättningen?
har funderat på Offerta, ServiceFinder och Dorunner men de har väldig höga priser och värst är väl att man har 1 års bindningstid.

Äger ett företag som håller på med hushållsnära tjänster. Initialt körde vi med Qleano, de gav oss så mycket jobb att vi var tvungna att tacka nej mer än vi ville. På två månader gick vi från ingenting till 14 anställda. Däremot gick vi inte i den vinst vi önskade då Qleano tar mycket för sina tjänster - men vi fick ut vårt namn på tre-fyra uppdrag per dag måndag-fredag och det blev mer egengenererade kunder och färre via Qleano allt eftersom. Nu har vi till 90% egna kunder och fyller på med Qleano där vi känner för det.
Citera
2018-12-04, 00:27
  #26
Medlem
LasseFranGnestas avatar
du måste våga satsa för att komma någonstans.. oj 1 års bindetid.... lägg ner isf.
man måste satsa pengar för att göra pengar..

vad man än gör i livet skall man göra med en ''pang effekt''
ditt företag skall komma som en käftsmäll ut till samhället.

Annonsera på facebook, influencers, instagram, snapchat, knacka dörr, kontakta bostadsbolag, kontor, bilfirmor, träningslokaler whatever. kötta bara! var inte orolig för att misslyckas. ett misslyckande är ett steg närmare till framgång! KÖÖR

Mvh
Lasse
Citera
2018-12-06, 13:01
  #27
Medlem
TredjeSolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
du måste våga satsa för att komma någonstans.. oj 1 års bindetid.... lägg ner isf.
man måste satsa pengar för att göra pengar..

vad man än gör i livet skall man göra med en ''pang effekt''
ditt företag skall komma som en käftsmäll ut till samhället.

Annonsera på facebook, influencers, instagram, snapchat, knacka dörr, kontakta bostadsbolag, kontor, bilfirmor, träningslokaler whatever. kötta bara! var inte orolig för att misslyckas. ett misslyckande är ett steg närmare till framgång! KÖÖR

Mvh
Lasse

Helt rätt Lasse! Det är rätta drivet! Han borde anställa dig för marknadsföringen!
(jag är faktiskt seriös, det är det drivet som krävs om det ska bli lyckad verksamhet)
Citera
2018-12-08, 01:26
  #28
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Helt rätt Lasse! Det är rätta drivet! Han borde anställa dig för marknadsföringen!
(jag är faktiskt seriös, det är det drivet som krävs om det ska bli lyckad verksamhet)

tackar man tackar! man lärde sig en del när man bankade dörr och sålde olika abonnemang av olika slag. saxa över trädgårdar och joina middagar är det minus 10 grader ute och kallt som fan? perfekt du knackar på och säger att det är kallare än helvete ute, släpp in mig i 5 min så ska jag visa er en sak.
är det fint väder ute, ta en bärs med familjen på altanen haha, ja det finns fördelar med allt. bara att hitta dom.

när du skall pitcha in ditt företag kan du inprincip säga vad som. Det som spelar STOR roll är ditt tonläge. jag driver inte med dig. kolla på jordan belfords video om tonläge.

Ett extra bra tips till är att använda omvänd psykologi. om du märker att kunden är lite skeptisk. dom säger att det är bra men behöver fundera. då kan man göra 2 saker. antingen så bryter du ner vad felet är (kan det vara fel kostnad? kan det vara pga dig som ägare? kan det vara pga ditt utbud? aa du fattar)

eller så säger du bara rätt ut, ''jag vill att ni skall bli nöjda som kunder. det är extremt viktigt för oss, MEN vi som företag skall också gå runt och bli nöjda. vi jobbar faktiskt inte gratis. Så om detta inte känns rätt behöver ni inte ta det'' detta gör att du inte är desperat, vilket ger ett mer ''vill ha'' behov

tacka mig senare gäller att vara ödmjuk som jag haha
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback