Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 15:39
  #1
Medlem
scraftys avatar
Har senaste året eller så märkt att jag titt som tätt tappar anslutningen till mitt Telia-bredband. Händer vanligtvis flera gånger per dygn, men jag behöver bara 'koppla från' och 'ansluta' igen så är ansluten.

För inte så längesedan bytte jag till ett snabbare bredband från Telia och fick en ny router. Men problemet kvarstår.

Vet någon varför jag tappar anslutningen så ofta? Det kanske bara är datorn dock, eftersom jag inte upplever detta problem när jag surfar på mobilen eller spelar online på PS4.
Citera
2018-11-15, 16:00
  #2
Medlem
rajjzs avatar
Kanske är fel på ditt nätverkskort? Testat uppdatera alla dina drivrutiner? Är samma problem på en annan dator? Kanske värt att testa att omformatera
Citera
2018-11-15, 17:06
  #3
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Om detta problem bara sker på datorn så är det ju något fel på datorn. Felsökning 101.

Se om du kan byta nätverkskort eller överväg att köpa en ny dator om det känns värt.
Citera
2018-11-16, 16:13
  #4
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det kanske bara är datorn dock
Kolla energisparinställningar i datorn, om det är så att den tillåts spara på nätverkskort eller nåt annat väsentligt. Sätt den på högsta prestanda, se om nåt blir bättre av det.

Har också viss betydelse om datorn är kabelansluten eller ansluter via trådlöst, det är betydligt svårare att hålla stabil anslutning via trådlöst och särskilt om det är i tätort med många användare som slåss om de få frekvenser som finns, plus blåtand, dect, mikrougnar och annat otyg som går in på de frekvenserna. Kör med enbart kabel, om möjligt, och stäng isåfall av wifi så den inte står och växlar emellan dessa två.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback