Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-21, 22:20
  #229
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Du menar alltså att du tog en drog (CB) som du visste skulle göra dig dummare kortsiktigt och väl inne i ruset var du fortfarande medveten om det. Du säger även att du var inlåst i en dålig kropp, vilket jag antar att du var medveten om redan innan ruset.
Något som du uppenbarligen är för dum för att fatta när du dricker sprit.
Kanske var detta den reality check du behövde.
Allt handlar om set och setting, och settingen är i utgångsläge tämligen dålig när man ska behöva frukta att polisen ska plinga på och sabotera ens liv.
Kan medge att CB inte är för dem med ett svagt psyke. Skulle inte rekommendera alkohol i det fallet heller.

Blir du alltid så här ilsken när folk inte gillar nåt som du gillar? Lugna ner dig.
Jag bara redogjorde för en sann upplevelse, och förklarade hur produkten i fråga har ett par brister jämfört med alkohol - för en nybörjare och i låga doser. Vilket ju kan påverka opinionen.

Sen verkar du ha lite problem med ordförståelse, men jag antar att dina stekta hjärnceller också går att härleda till substansen i fråga.
Citera
2018-11-22, 07:10
  #230
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Fan, du har ju humor.

Det spelar ingen roll hur många missbrukare som dödas, vare sej det är nån jävla korsriddare eller av droger i sej och allt som det innebär. Det hjälper inte med skrämselpropaganda heller, brukare/missbrukare skiter i det.

Kriminaliseringen kostar avsevärt mer än det smakar, så varför inte i alla fall legalisera cannabis på samma sätt som med alkohol, och få in skattepengar. OCH, använda merparten av dessa pengar till de procent som blir beroende med konsekvenser?

Varför ska tusentals människor behöva dö i Mexikos drogkrig för att Svenska föräldrar är livrädda för att deras barn kommer i kontakt med droger de i alla fall får tag på nu? Det är själviskt och elakt.

Och Sverige är förmodligen självförsörjande på Cannabis, om inte så kommer vi att bli det. Och hur i helsike ska det kunna stoppas, genom en polisstat?
Jag går själv på rehab för alkoholproblem, men inte fan vill jag förbjuda alkohol för det. Och de som missbrukat droger och alkohol på öppenvården som jag går på är fan inga pundare, du skulle inte se att de ens varit missbrukare.

Våra terapeuter som själva är fd missbrukare är ju som jag uppfattar det liberala btrf droger, och de om några borde ju begripa.

Edit: Jag glömde alla dessa nätdroger som skulle försvinna iom en legalisering, substanser som ingen jävel vet vad det är. Och möjligheten att informera på ett sakligt sätt. Rädslan för att söka hjälp minskar, etc.
Men man har ju pratat om att denna utrensning bara är tillför bereda väg för släktingars Som sonen.
Men då var tydligen inte döda så viktigt längre, då det bara var hearsay.

Det hade nog räckt med legalisera kanske par droger bara, så skulle man sänka den övriga marknaden till en bra lägre nivå, då folk hellre skulle köpa lagligt och känd kvalité.
Citera
2018-11-23, 15:49
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Blir du alltid så här ilsken när folk inte gillar nåt som du gillar? Lugna ner dig.
Jag bara redogjorde för en sann upplevelse, och förklarade hur produkten i fråga har ett par brister jämfört med alkohol - för en nybörjare och i låga doser. Vilket ju kan påverka opinionen.

Sen verkar du ha lite problem med ordförståelse, men jag antar att dina stekta hjärnceller också går att härleda till substansen i fråga.

Du har rätt i att jag har lite av ett temperament, en av många anledningar till varför jag skulle välja CB:en före spriten.
Enda människorna som någonsin försökt utöva våld mot mig har antingen varit fulla eller pillertrillare.
Tycker inte spriten är kass heller men att kalla den linjär är inte ett rimligt påstående.
Jämför en coffeshop med en nattklubb, en har flera väktare den andra har inga. Vad tror du är anledningen?
Sen att du kallar människor som avsiktligt väljer att aldrig dricka fegisar säger mycket om din mentala ålder och din alkohol romans.
Du kan inte heller jämföra ett enda tillfälle då du uppenbarligen rökte mer än du kunde hantera med en tonåring som dricker tre öl vid sin första fylla.
Tror vi alla känner någon som överdoserat spriten vid sin första fylla, är nog mer regel än undantag.
CB:en må ha brister för dig personligen men de är just din personliga uppfattning, inget annat.

Var något fel i mitt föregående inlägg eller har du problem med min läsförståelse kan du förklara, men tror det passar bättre som ett PM. Är för övrigt spik nykter så du vet. Tack.
__________________
Senast redigerad av slutataxera 2018-11-23 kl. 16:05.
Citera
2018-12-17, 14:29
  #232
Medlem
Det ska legaliseras snarast i Jesus namn, amen!
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-12-17 kl. 14:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback