Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-19, 21:25
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Fenomenalt trolleri.
Du funderar inte på att bli komiker?

Vi har tillräckligt med dessa i riksdagen.
Du funderar inte på att bli nykter och lära dig att läsa mellan raderna ?
Citera
2018-11-19, 21:37
  #218
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
Vi har tillräckligt med dessa i riksdagen.
Du funderar inte på att bli nykter och lära dig att läsa mellan raderna ?

Lol.
Citera
2018-11-19, 21:40
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Lol.
Fantastiskt svar !
Gå och spela Fortnite nu skitunge.
Citera
2018-11-19, 21:48
  #220
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
Fantastiskt svar !
Gå och spela Fortnite nu skitunge.

Det finns ingenting annat än att skratta åt det du skriver
Citera
2018-11-19, 21:55
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det finns ingenting annat än att skratta åt det du skriver
Vad har vi svenskar kvar om inte humorn, ha så kul med fortnite
Citera
2018-11-19, 21:59
  #222
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
Vad har vi svenskar kvar om inte humorn, ha så kul med fortnite

Naiviteten.
Spelar inte några spel förövrigt.
Citera
2018-11-19, 22:27
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det finns ingenting annat än att skratta åt det du skriver

Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
Vad har vi svenskar kvar om inte humorn, ha så kul med fortnite

Ni fattar ju inte ens vad ni argumenterar om? Ni båda vill legalisera men det slutar med 1 sidas spam fram och tillbaka utan några sakliga argument och ni båda vill väl egentligen samma sak så varför håller ni på? Man kan ju undra om cannabis faktiskt ger hjärnskador eller om det bara är en extremt låg nivå på forumet.
Citera
2018-11-19, 22:39
  #224
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Ni fattar ju inte ens vad ni argumenterar om? Ni båda vill legalisera men det slutar med 1 sidas spam fram och tillbaka utan några sakliga argument och ni båda vill väl egentligen samma sak så varför håller ni på? Man kan ju undra om cannabis faktiskt ger hjärnskador eller om det bara är en extremt låg nivå på forumet.

Tyvärr har forumet droppat mycket.
Moderatorerna tillåter mycket OT och ad hominem samt skämtande.

Jag försökte protester emot detta men har själv gett in nu och joinar förfallandet av FB.
Citera
2018-11-19, 22:43
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Ni fattar ju inte ens vad ni argumenterar om? Ni båda vill legalisera men det slutar med 1 sidas spam fram och tillbaka utan några sakliga argument och ni båda vill väl egentligen samma sak så varför håller ni på? Man kan ju undra om cannabis faktiskt ger hjärnskador eller om det bara är en extremt låg nivå på forumet.

Du har helt rätt, det har blivit ganska off topic... Men med tanke på vilken låg nivå det var på debatten (och allt i sverige verkar det som...) som tråden handlar om så tycker jag att det var lite passande.

Fast jag har tyvärr en poäng i det jag skriver...även om det är onödigt aggressivt, och off topic...
Citera
2018-11-19, 23:58
  #226
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wantitnow
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlde...khus-1.4397760

''Han lovade då att utrota droghandeln i landet vilket resulterade i att 3 155 misstänkta dödades i anti-droginsatser under hans första elva månader vid makten, enligt Reuters''

Duterte drömmer om dagen han kan bli lika effektiv på att döda knarkare som sverige....
8000 döda per år era knarkare, Duterte är mild i jämförelse med sveriges politik kring alkohol och tobak.

Hur mycket har dessa offer i Filippinerna betalat herr Duterte för sitt öde ?
Mer eller mindre alla som dör pga av alkohol och tobak i sverige har betalat för en vara som ska förhöja livskvaliteten !

(De som blir påkörda av fyllon har ju inte direkt betalat för det dock......inte heller de som blir ihjälslagna av fyllon...andrahandsrökning betalar man inte heller för förutom med hälsan förstås....undrar hur många av våldtäkterna som sker gör det i samband med alkohol, men vi skiter ju i kvinnor här på flushback eller hur... samt döda kvinnor män och barn.... skit i allt ni pundare och fortsätt försvinna in i dimman...)

Fortsätt knarka ni !

(Förlåt...jag menar ju naturligtvis...Berusa er...)
Fan, du har ju humor.

Det spelar ingen roll hur många missbrukare som dödas, vare sej det är nån jävla korsriddare eller av droger i sej och allt som det innebär. Det hjälper inte med skrämselpropaganda heller, brukare/missbrukare skiter i det.

Kriminaliseringen kostar avsevärt mer än det smakar, så varför inte i alla fall legalisera cannabis på samma sätt som med alkohol, och få in skattepengar. OCH, använda merparten av dessa pengar till de procent som blir beroende med konsekvenser?

Varför ska tusentals människor behöva dö i Mexikos drogkrig för att Svenska föräldrar är livrädda för att deras barn kommer i kontakt med droger de i alla fall får tag på nu? Det är själviskt och elakt.

Och Sverige är förmodligen självförsörjande på Cannabis, om inte så kommer vi att bli det. Och hur i helsike ska det kunna stoppas, genom en polisstat?
Jag går själv på rehab för alkoholproblem, men inte fan vill jag förbjuda alkohol för det. Och de som missbrukat droger och alkohol på öppenvården som jag går på är fan inga pundare, du skulle inte se att de ens varit missbrukare.

Våra terapeuter som själva är fd missbrukare är ju som jag uppfattar det liberala btrf droger, och de om några borde ju begripa.

Edit: Jag glömde alla dessa nätdroger som skulle försvinna iom en legalisering, substanser som ingen jävel vet vad det är. Och möjligheten att informera på ett sakligt sätt. Rädslan för att söka hjälp minskar, etc.
__________________
Senast redigerad av Avva66 2018-11-20 kl. 00:05.
Citera
2018-11-20, 06:21
  #227
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Tja även jästsvampar kan skapa alkohol i mormors syltburkar och saftflaskor.. Eller i maskrosvinet som puttrar i garderoben. Så alkoholhaltiga drycker i jäst form är väldigt naturliga, precis som Cannabis eller roliga svampar.

Jag tycker såklart även dessa drycker och svampar ska vara lagliga.
Citera
2018-11-21, 22:08
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Fan, du har ju humor.

Det spelar ingen roll hur många missbrukare som dödas, vare sej det är nån jävla korsriddare eller av droger i sej och allt som det innebär. Det hjälper inte med skrämselpropaganda heller, brukare/missbrukare skiter i det.

Kriminaliseringen kostar avsevärt mer än det smakar, så varför inte i alla fall legalisera cannabis på samma sätt som med alkohol, och få in skattepengar. OCH, använda merparten av dessa pengar till de procent som blir beroende med konsekvenser?

Varför ska tusentals människor behöva dö i Mexikos drogkrig för att Svenska föräldrar är livrädda för att deras barn kommer i kontakt med droger de i alla fall får tag på nu? Det är själviskt och elakt.

Och Sverige är förmodligen självförsörjande på Cannabis, om inte så kommer vi att bli det. Och hur i helsike ska det kunna stoppas, genom en polisstat?
Jag går själv på rehab för alkoholproblem, men inte fan vill jag förbjuda alkohol för det. Och de som missbrukat droger och alkohol på öppenvården som jag går på är fan inga pundare, du skulle inte se att de ens varit missbrukare.

Våra terapeuter som själva är fd missbrukare är ju som jag uppfattar det liberala btrf droger, och de om några borde ju begripa.

Edit: Jag glömde alla dessa nätdroger som skulle försvinna iom en legalisering, substanser som ingen jävel vet vad det är. Och möjligheten att informera på ett sakligt sätt. Rädslan för att söka hjälp minskar, etc.

Helt rätt.

Är inte så mycket för dagens politik (giljotin dags ser det faktiskt ut som) men jag älskar att vända på bordet och visa hur det blir när man använder sig utav samma retorik mot alkohol och tobak som man använder mot cannabis... Det blir ganska....komiskt...

(Älskar din avatar btw ! )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback