Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 14:46
  #1
Medlem
Hej det är så att jag bokat ett flyg som kommer fram nästa dag på morgonen. Vilken dag ska man bpka hotellet ? Blir rätt snurrig av detta . Står incheckning 14-00 och mitt flyg är framme kl 8
Citera
2018-11-15, 15:00
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutareen
Hej det är så att jag bokat ett flyg som kommer fram nästa dag på morgonen. Vilken dag ska man bpka hotellet ? Blir rätt snurrig av detta . Står incheckning 14-00 och mitt flyg är framme kl 8
På dagen som du landar där. Så om tiden du får checka in på hotellet är 1400 så får du kanske vänta lite men du får säkert lägga bagaget där om du kommer tidigt.
__________________
Senast redigerad av OkandMe 2018-11-15 kl. 15:02.
Citera
2018-11-15, 15:18
  #3
Medlem
AX64s avatar
Ska du ha ett rum att disponera över klockan 08 och incheckning är först vid 14 så får du nog boka natten till dagen du tänker checka in på. Annars som ovanstående påpekade, om du inte behöver rummet eller hoppas på att kunna checka in tidigt.
Citera
2018-11-15, 18:57
  #4
Medlem
Boka för dagen då du landar. Sen kan du alltid höra med hotellet om det är möjligt att checka in lite tidigare.
Citera
2018-11-15, 22:38
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Vill du kunna använda rummet direkt så får du i värsta fall boka även natten innan, annars erbjuds kanske tjänsten tidig incheckning från kanske klockan 10-11? Är det inte så bråttom borde du kunna kontakta hotellet och fråga om du kan lämna bagaget där på väg från flyget (om du passerar hotellet).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2993796

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback