Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-17, 06:19
  #25
Medlem
Jag har haft stora tandvårdsbehov hela livet (är 60+) och har lidit mkt hos tandläkaren. MEN inte på senare år för dagens bedövningar är FENOMENALA. Man känner absolut ingenting. Visst är det jobbigt att gapa och man får ont i käken och blir trött men jag tycker det är ett mirakel med dessa bedövningar.
Citera
2018-11-17, 08:21
  #26
Medlem
Låter tryggt för jag kommer ta mycket bedövning innan dom får göra någonting. Sen kommer jag nog vara ganska borta efter lugnande innan hoppas jag. Tack för ditt svar.
Citera
2018-11-17, 08:29
  #27
Medlem
Lubrixs avatar
Förstår om du är rädd men ärligt talat så är det inte så farligt som man kan tro. Du får bedövning och det känns knappt när dom borra i tanden, sen går det ofta rätt fort också. Tar max 20 min. Det är nog mest kostnaden du ska vara rädd för. Det är inte billigt.
Citera
2018-11-17, 08:36
  #28
Medlem
Jag ska dra ut en tand och kommer få lugnande innan och det ska visst vara mycket effektivt. Jag får hjälp med kostnaden för att dra ut den men får betala lite själv med. Men jag har fått bra svar från många här och det känns lite bättre.
Citera
2018-11-17, 14:00
  #29
Avstängd
Sommarglads avatar
Vad bra att det känns bättre för dig!

Jag vet mycket väl att många inte gillar att gå till tandläkaren. Det är lite synd kan man tycka.

Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag har haft stora tandvårdsbehov hela livet (är 60+) och har lidit mkt hos tandläkaren. MEN inte på senare år för dagens bedövningar är FENOMENALA. Man känner absolut ingenting. Visst är det jobbigt att gapa och man får ont i käken och blir trött men jag tycker det är ett mirakel med dessa bedövningar.
Citera
2018-11-17, 20:50
  #30
Medlem
Jag har varit livrädd i över 15 år och inte gått. Och har en panik i kroppen hela tiden men försöker leva någorlunda normalt. Men vet när tiden kommer för att dra bort tanden då kommer paniken skräcken tillbaka och kan bara hoppas att jag inte bokar av tiden. Har även hört hur det kan kännas efter man har dragit ut tänder många blandade svar där.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback