Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-15, 14:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Allt skit som TV4 producerar där kändisar ska frottera sig med varann, dansa, baka, äta, banta eller flasha sina hem som betalats av att TV4 producerar skit. Behöver väl inte räkna upp dom, ni vet vad som menas.

Jag påbörjade en lista strax efter ditt inlägg, men inser nu efter drygt 3 timmar att jag kanske överbelastar Flashbacks servrar om jag publicerar den här.

Så nöjer mig med att säga: Ja, håller med.

Fast det värsta är att de själva tror skitprogrammen är fulla med humor. Fast det är ju iofs en form av humor i sig.
Citera
2018-11-15, 14:35
  #14
Medlem
Annars är ju långköraren Glamour värd en placering högt på icke-humor-listan.

Den har knappt en dialog. Två personer tittar på varandra, sedan ser dom bekymrade ut, tittar en stund till, gör en min. Därefter är det reklam. Efter reklamen en resumé över vad som har hänt. Titta på varandra lite till. Reklam. Resumé. Och sådär har de hållt på i 7500 avsnitt. Tittarsiffrorna är väl såpass höga pga att alla undrar när någonting äntligen skall hända.
Citera
2018-11-15, 22:17
  #15
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Annars är ju långköraren Glamour värd en placering högt på icke-humor-listan.

Den har knappt en dialog. Två personer tittar på varandra, sedan ser dom bekymrade ut, tittar en stund till, gör en min. Därefter är det reklam. Efter reklamen en resumé över vad som har hänt. Titta på varandra lite till. Reklam. Resumé. Och sådär har de hållt på i 7500 avsnitt. Tittarsiffrorna är väl såpass höga pga att alla undrar när någonting äntligen skall hända.

Kanske för 10 år sen, ja. Nuförtiden är det skitmycket dialog, mindre stirrande och story arcs avhandlas på löpande band. Tacka 80- och 90-talet då de kunde mjölka en story i månader, där en dialog mellan 2 personer kunde ta 5-7 avsnitt med alla synonymer de kom på
Citera
2018-11-16, 16:59
  #16
Medlem
Gomorrah på HBO. Sjukt mörk.
Citera
2021-03-15, 07:33
  #17
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det finns många serier utan humor.

De jag har sett som inte hade humor är:

Inlåst/Vis A Vis
Till Havs
Vikings
Stateless
The Walking Dead
Jessica Jones
The Punisher
Citera
2021-03-15, 07:36
  #18
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Det finns många serier utan humor. Även om de är väldigt bra serier.

En ny serie jag tror inte har någon humor är The One på Netflix.
Citera
2021-03-15, 07:47
  #19
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Solsidan är väl ett bra exempel, en komedi som bara är ångestframkallande. Och allt annat Mia Skäringer är med i.

Skrämmande korrekt beskriver!
Mia Skäringer förstör precis allt hon är med i.
Total djävla ångest och felknullad i alla rollfigurer!
Citera
2021-03-15, 11:43
  #20
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det finns många serier utan humor.

De jag har sett som inte hade humor är:

Inlåst/Vis A Vis
Till Havs
Vikings
Stateless
The Walking Dead
Jessica Jones
The Punisher
Och nu menar jag inte att serierna är dåliga inte i närheten, men det är inte komedier.
Citera
2021-03-17, 18:47
  #21
Medlem
trettiplus, nån som såg det? det var utan tvekan SVT Humors lågvattenmärke, vilket säger ganska mycket med tanke på hur låg nivå det är på vad de producerar.
Citera
2021-03-17, 19:22
  #22
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Kanske för 10 år sen, ja. Nuförtiden är det skitmycket dialog, mindre stirrande och story arcs avhandlas på löpande band. Tacka 80- och 90-talet då de kunde mjölka en story i månader, där en dialog mellan 2 personer kunde ta 5-7 avsnitt med alla synonymer de kom på

Åfan!
Fast Sunset Beach bör väl platsa i tråden? Minns serien som skittråkig. Det blev bara två säsonger, men hela 755 avsnitt!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sunset_Beach

Såg nu att jag citerade ett inlägg från 2018, jaja
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback