Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-19, 06:56
  #25
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecularScience
Så din källa är en journalist på Runners World som skrivit böcker och artiklar om löpning och har det som en inkomst, och det väger du tyngre än kardiologer och andra läkare från USA och Danmark, osv, osv... Jag orkar inte kommentera allt idiotiskt svammel och alla rena felaktigheter som den där journalisten skrev i den där artikeln, jag tror att det räcker att din "källa" är en journalist från Runners World och mina källor är studier och kardiologer och andra forskare från USA, Danmark med mera. Och att du använder ord som "debunkad". Är du verkligen över 18 år? Jag bifogar några fler rubriker från artiklar av samma journalist, och om du efter att ha läst dessa rubriker fortfarande inte förstår nivån på din "källa" så är du nog ett förlorat fall:

""Are Physical Limits All in Our Heads?"

"How Salad Can Make Us Fat"

""When Doping Isn't Cheating"

""What Will It Take to Run a 2-Hour Marathon?"

""Mind Over Matter"

""Any Race, Every Weekend"

""Far, Maybe Too Far, Into the Yukon"

Nu lämnar jag tråden, jag kan inte ägna mer av min min tid till att bemöta lågbegåvade idioters svammel bara för att jag försöker ha seriösa diskussioner om hälsa och träning.

Så. Din kritik är alltså att journalisten skriver för en löpartidning. Precis det jag kommenterade i min post och det som författaren själv skriver. Du orkar inte läsa texten och fortsätter hänvisa till studier som inte alls bevisar det som rubrikerna påstår. Vem är det som inte fyllt 18?

Rubriken har stött och blötts för flera år sedan.
Citera
2018-11-19, 08:39
  #26
Medlem
Brahmss avatar
Ligger på 4-5 mil i veckan, disponerat över olika typer av pass. Löpning är en stor del av mitt liv. Skulle det vara lika illa som att inte jogga alls, käkar jag upp min pulsklocka. Och skulle det faktiskt visa sig att det var så skadligt att jag skulle ramla ihop och dö under träningen skulle det lätt vara värt det ändå. Har aldrig mått så bra som nu. Började med löpning för 10 år sedan och gick all in.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback