Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 06:38
  #1
Medlem
svt.se: Kraftig explosion på balkong till lägenhet i Karlskoga

Citat:
En kraftig explosion inträffade på en balkong till en lägenhet i Karlskoga, natten mot torsdag. Inne i lägenheten fanns åtminstone fyra personer, uppger polisen för SVT Nyheter.

– Balkongen är helt förstörd och rutorna in till lägenheten där är krossade

– En okänd gärningsman har kastat upp något på balkongen, säger Per Vikman, och tillägger:

Händelsen rubriceras som mordförsök.

Inne i lägenheten fanns åtminstone fyra personer

Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
Citera
2018-11-15, 07:39
  #2
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
En kraftig detonation av något slag skedde vid ett-tiden under natten mot torsdagen på en lägenhetsbalkong i Skrantahöjden, Karlskoga.

https://www.nwt.se/2018/11/15/krafti...kt-mordforsok/

Vad är Skrantahöjden för område? Hyresrätter gissar jag, men i övrigt?
Citera
2018-11-15, 09:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
https://www.nwt.se/2018/11/15/krafti...kt-mordforsok/

Vad är Skrantahöjden för område? Hyresrätter gissar jag, men i övrigt?
För 15 år sen, fint Svensson-område där det var fint att bo.

Nu?

Skumt område med invandrare och låginkomsttagare dit alla stadens stulna cyklar på något magiskt sätt attraheras till. Händer grejer där till och från, senast i september när två grupper gick på varandra med knivar, såg, machete och bollträn:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...rala-karlskoga

Ungefär ett år innan det inträffade ett stort bråk med 50 personer:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ed-tva-skadade

Förekommer även langning där. Khat bland annat -- gissa vilken den största målgruppen är. Kommer ihåg att någon hade sålt narkotika till en minderårig tjej för att sedan våldta henne, men hittar ingen mer information då det förmodligen bara blev en notis i lokaltidningen.

När man kör förbi på dagen ser man klasar med män som står och hänger vid gator och torg, och har hört kvinnor berätta att de låser bilen och undviker att stanna om de är tvungna att köra genom området.
Citera
2018-11-15, 10:08
  #4
Medlem
Grundläggarvägen 6 eller 8 kan vara adressen. På andra sidan vägen ligger ett större äldreboende.
Håller med om att området numera verkar attrahera en viss typ av hyresgäster, det är dock inte för att hyrorna är extra billiga, runt 6000 för en 3a.
Skulle dock inte gå så långt att säga att man måste ha bilen låst när man kör förbi, jag har iaf inte upplevt det så.
Citera
2018-11-15, 12:32
  #5
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Skranta är ett område med mycket kriminalitet. Mycket nyanlända och soc-fall.
Det är förmodligen några ungdomar som gjort det eller så är det knarkrelaterat.
__________________
Senast redigerad av Xanaxgirl420 2018-11-15 kl. 12:38.
Citera
2018-11-16, 11:21
  #6
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Vet nu att personen som bodde där det small är en pundare, större anledning att inte bry sig
Citera
2018-11-18, 21:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Vet nu att personen som bodde där det small är en pundare, större anledning att inte bry sig

Vilken pundar kvart var det då? Vet mycket om folket i skranta men har inte längre insyn i vad som händer i området tyvärr!
Citera
2018-11-19, 15:25
  #8
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello420
Vilken pundar kvart var det då? Vet mycket om folket i skranta men har inte längre insyn i vad som händer i området tyvärr!

Kan inte skriva ut namn på Flashback då jag har fått detta berättat för mig, vill inte riskera att min identitet avslöjas
Citera
2018-11-20, 15:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanaxgirl420
Kan inte skriva ut namn på Flashback då jag har fått detta berättat för mig, vill inte riskera att min identitet avslöjas

M*x rist*c's lägenhet hörde jag att det skulle vara. Någon som vet vad som ligger bakom det här?
Citera
2018-11-21, 22:29
  #10
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello420
M*x rist*c's lägenhet hörde jag att det skulle vara. Någon som vet vad som ligger bakom det här?

Ja det är han, är nog knark relaterat.
Citera
2019-12-09, 00:12
  #11
Medlem
Underbara nyheter!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback