Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-11-15, 14:03
  #25
Medlem
rajjzs avatar
Tyvärr är inte andrahands priset alls högt. Kanske värt att bara uppgradera?
Citera
2018-11-15, 20:38
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Sex tusen sex tusen i din kopmis flickväns brors mamma fitta, du får max en lax.

Ska jag få din avhuggna lilla lax då eller? xD
Citera
2018-11-15, 20:41
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajjz
Tyvärr är inte andrahands priset alls högt. Kanske värt att bara uppgradera?

Köpte datorn ny för ett halvår sen för 9tusen. Kmr nog behålla den. Såg att inet har kampanj på 2x16 gb ram 3200 mhz, så ska beställa dom.

Sen om jag vill kan jag köpa ett annat moderkort som stödjer Ryzen 5 2700X till max. Inga problem med det.
Citera
2018-11-15, 21:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
Fick ett ryck bara. För vet inte om jag ska sälja den å köpa en annan med mer ram osv, eller behålla den å slänga in mer ram, fler hårddiskar å byta grafikkort i framtiden. Kan ju om jag vill byta cpu till en ryzen 7, då moderkortet stödjer ryzen 7 som max.

Får du ryck av datorn så kallas det laggar. Då är den nog långsam så köp ny.
Citera
2018-11-16, 13:45
  #29
Medlem
rajjzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
Köpte datorn ny för ett halvår sen för 9tusen. Kmr nog behålla den. Såg att inet har kampanj på 2x16 gb ram 3200 mhz, så ska beställa dom.

Sen om jag vill kan jag köpa ett annat moderkort som stödjer Ryzen 5 2700X till max. Inga problem med det.
Låter grymt! Ska ta en titt på de med. Har bara 8gb
Citera
2018-11-16, 16:49
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajjz
Låter grymt! Ska ta en titt på de med. Har bara 8gb


Ryzen 7 2700x ska de va

https://cdon.se/hemelektronik/corsai...vart-p45481451 Där e dom
Citera
2018-11-16, 18:55
  #31
Medlem
Helt sjukt att det har blivit nån slags ny sanning att 16GB RAM är livsnödvändigt. Själv har jag inte stött på ett enda spel som kräver mer än 8GB så upplys mig gärna.

I dessa tider med svindyra minnespriser föredrar jag helt klart att lägga mellanskillnaden på andra saker istället, exempelvis bättre CPU eller GPU.
Citera
2018-11-16, 19:30
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Helt sjukt att det har blivit nån slags ny sanning att 16GB RAM är livsnödvändigt. Själv har jag inte stött på ett enda spel som kräver mer än 8GB så upplys mig gärna.

I dessa tider med svindyra minnespriser föredrar jag helt klart att lägga mellanskillnaden på andra saker istället, exempelvis bättre CPU eller GPU.

lol, jag har inte datorn till å bara spela på, sån datornörd e jag inte. Ska du använda den till Pro Tools å liknande, så behöver du ram.
Citera
2018-11-16, 19:56
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
lol, jag har inte datorn till å bara spela på, sån datornörd e jag inte. Ska du använda den till Pro Tools å liknande, så behöver du ram.
I det fallet håller jag med dig, även om jag personligen kör just ProTools (First) med 8GB RAM utan större problem.

Till spel däremot behövs extremt sällan mer än 8GB.
Citera
2018-11-16, 21:46
  #34
Medlem
rajjzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
lol, jag har inte datorn till å bara spela på, sån datornörd e jag inte. Ska du använda den till Pro Tools å liknande, så behöver du ram.

Jag föredrar o ha youtube, discord etc på andra skärmen när jag spelar. Sen så streamar jag en del så 8gb blir väldigt tight för min del!
Citera
2018-11-18, 05:35
  #35
Medlem
Finns några enstaka spel som kräver 12-16 gig ram på högsta.

Kan ju hur som helst bara slänga på ett annat moderkort med 8 ram slots å bättre cpu i framtiden, så behåller datorn. Mitt grafikkort tar alla spel på högsta.

Har 8 gig ram på mac minin (det den tar som mest) å både logic, pro tools å guitar pro har kraschat några ggr när jag suttit med de med den xD så för sådana program (även photoshop, final cut osv) så är minimum 16 gig ram.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback