Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-16, 22:36
  #37
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alla statsmän borde säga till Trump som en gång Tintin till Rastapopoulos: "Att ni var en skurk visste vi redan. Nu vet vi också att ni är en tölp."

Fast det gjorde de inte, utan bad/krävde att Trump uttryckligen medger att USA kommer även fortsättningvis försvara de små kommunistjävlarna.
Bryssel, maj 2017.
Citera
2018-12-10, 22:57
  #38
Medlem
Tror ni att Trumps f.d. rådgivare Steve Bannon kan ha något med demonstrationerna att göra?

Tydligen så vill han röra runt i europeisk politik sen ett tag tillbaka.
Citera
2018-12-10, 23:45
  #39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonkappa
Tror ni att Trumps f.d. rådgivare Steve Bannon kan ha något med demonstrationerna att göra?

Tydligen så vill han röra runt i europeisk politik sen ett tag tillbaka.

Jag tror ärligt inte att Trump har koll på landet, Kalifornien hånar sin President öppet.

Trump ska i fängelse!

USA av i dag är ju en katastrof, en otroligt massa storkäftade småpåvar och ett CIA som tycks agera på helt egna initiativ.


Det här liknar väldigt mycket den arabiska våren och Maidan.
Citera
2018-12-11, 00:23
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag tror ärligt inte att Trump har koll på landet, Kalifornien hånar sin President öppet.

Trump ska i fängelse!

USA av i dag är ju en katastrof, en otroligt massa storkäftade småpåvar och ett CIA som tycks agera på helt egna initiativ.


Det här liknar väldigt mycket den arabiska våren och Maidan.


Vad jag förstått så var utländska fingrar med i spelet både i Ukraina och under den arabiska våren. Det är därför jag börjar fundera på om Steve Bannon är inblandad då han vill ena den europeiska ytterhögern. Dom som demonstrerar i Frankrike nu är tydligen vit arbetarklass och det var även den vita arbetarklassen som röstade fram Trump i USA.
Citera
2018-12-11, 01:09
  #41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonkappa
Vad jag förstått så var utländska fingrar med i spelet både i Ukraina och under den arabiska våren. Det är därför jag börjar fundera på om Steve Bannon är inblandad då han vill ena den europeiska ytterhögern. Dom som demonstrerar i Frankrike nu är tydligen vit arbetarklass och det var även den vita arbetarklassen som röstade fram Trump i USA.

Jag tror snarare att globalisterna vill knäcka den franska själen och sätta P för Macron och hans framtida Eu där US inte är med.


Macron som alla andra franska politiker dom är inte pålitligt globala, ska portarna kunna öppnas på vid gavel så måste allt motstånd röjas, franskheten måste ned.
Citera
2018-12-11, 10:09
  #42
Medlem
Macron om Gula västarnas protester: ”Ilskan djup och berättigad”

Nu utlovar han fläskben hit och dit till fransmännen. Kanske för en rädsla att historien ska upprepa sig.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/li...nas-protester/

Place de la concord
Under franska revolutionen uppsattes här den första giljotinen och här halshöggs Ludvig XVI söndagen den 21 januari 1793 och Marie-Antoinette den 16 oktober 1793.
Citera
2018-12-11, 10:18
  #43
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
Macron som är nere på 20% stöd efter att ha haft 50+ och nu börjar få panik. Klart det blir enklare att hitta en meningsmotståndare i utlandet han försöker plocka billiga poäng på, men eftersom han är en sån jävla cuck lyckas det inte. Ser bara patetiskt ut.

Det handlar om att aliera sig med muslimerna och dessa typer av avståndstagande kommer vi se mer och mer av i EU länderna. Ett sätt att stödja Islamiseringen av Europa. Muslimer hatar USA och genom att visa att man tar avstånd till USA så framstår man mer muslimvänlig och Islamiseringen fortsätter utan konflikter i Europa.

Vi kommer få se Sverige bli "osams" med USA också.. Trump har varnat för Islam och att Sverige är inne på en farlig väg.. Lyssnade Sverige ? Nej.. Så detta är inget annat än ett sätt att arbeta tillsammans med de krafter som vill ta över Europa i Islams namn..Att ha en gemensam fiende blir toppen.. Snart kommer vi alla få smaka på "anti USA" propagandan och höra hur förträffliga muslimer är..
Citera
2023-10-02, 16:36
  #44
Medlem
vad snåla fransoserna är med bistånd till ukraina

Global support to Ukraine
Total bilateral aid commitments by type of assistance in billions of euros, from January 24, 2022 until July 31, 2023

Sweden
2.36
Switzerland
2.09
France
1.69
Czech Republic
1.43
Finland
1.39
Italy
1.29
Spain
0.90

https://www.aljazeera.com/news/liveb...ne-injures-six
Citera
2023-10-05, 09:33
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
vad snåla fransoserna är med bistånd till ukraina

Global support to Ukraine
Total bilateral aid commitments by type of assistance in billions of euros, from January 24, 2022 until July 31, 2023

Sweden
2.36
Switzerland
2.09
France
1.69
Czech Republic
1.43
Finland
1.39
Italy
1.29
Spain
0.90

https://www.aljazeera.com/news/liveb...ne-injures-six

när man gör den här typen av jämförelser måste man använda per capita, annars blir det missvisande
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback