Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-26, 10:44
  #121
Medlem
Idroids avatar
Starkt jobbat! Blev inspirerad av att läsa igenom din tråd. Har länge reflekterat över samma sak och nu är det hög tid för en lååååååång paus för min del.
Citera
2020-02-24, 19:59
  #122
Medlem
Lagunerss avatar
Testat att röka cannabis ett par gånger nu nyligen, Hade höga förväntningar och ar inställd på att få uppleva något helt nytt igen. Måste dock säga att jag blev mycket besviken, Det enda jag kom fram till var att den här substansen inte passar mig. Fick inte ut något positivt av upplevelsen. Jag blev dissorienterad och fick dålig koordination, kraftigt försämrat focus och driv....inte ens avslappnad blev jag, snarare tvärtom, rastlös och obekväm.

Jag är färdig med cannabis nu känns det som.

Kommer dock skriva här om jag brukar det igen men iom att det inte ger någonting positivt så tror jag inte det kommer hända.

Skönt att ha det avklarat nu.

Känns lite som med cigg, samma kännsla, något jag aldrig kommer göra mer pga att det är helt värdelöst för mig.
Citera
2020-02-24, 20:11
  #123
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laguners
Testat att röka cannabis ett par gånger nu nyligen, Hade höga förväntningar och ar inställd på att få uppleva något helt nytt igen. Måste dock säga att jag blev mycket besviken, Det enda jag kom fram till var att den här substansen inte passar mig. Fick inte ut något positivt av upplevelsen. Jag blev dissorienterad och fick dålig koordination, kraftigt försämrat focus och driv....inte ens avslappnad blev jag, snarare tvärtom, rastlös och obekväm.

Jag är färdig med cannabis nu känns det som.

Kommer dock skriva här om jag brukar det igen men iom att det inte ger någonting positivt så tror jag inte det kommer hända.

Skönt att ha det avklarat nu.

Känns lite som med cigg, samma kännsla, något jag aldrig kommer göra mer pga att det är helt värdelöst för mig.


Känner igen detta till punkt och pricka... rökte i 10 år, nu har jag inte rökt på 3 år. Provade en gång för nåt år sen och herregud vad obehagligt det var... Helt jävla paranoid, stel, megaångest, orolig som fan på 2 bloss typ... Tänkte hur FAN har jag kunnat suga i mig denna skiten i 10 jävla år... visst fine de 2 första åren kanske det gav nåt i form av avslappning osv men sen var man ju bara helt jävla dum i huvudet.

Skönt att höra att du tagit dig ur och lämna skräpet bakom dig.
Citera
2020-02-24, 20:38
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Känner igen detta till punkt och pricka... rökte i 10 år, nu har jag inte rökt på 3 år. Provade en gång för nåt år sen och herregud vad obehagligt det var... Helt jävla paranoid, stel, megaångest, orolig som fan på 2 bloss typ... Tänkte hur FAN har jag kunnat suga i mig denna skiten i 10 jävla år... visst fine de 2 första åren kanske det gav nåt i form av avslappning osv men sen var man ju bara helt jävla dum i huvudet.

Skönt att höra att du tagit dig ur och lämna skräpet bakom dig.
Upplever exakt samma sak. Tror faktiskt jag har nån thc-olja hemma, har inte ens funderat på att testa. Jag får mest hög puls, lite nojig och får svårt att sova.
Citera
2020-11-26, 13:36
  #125
Medlem
Lagunerss avatar
Liten uppdatering.

Jag har börjat bruka cannabis lite smått, men på en helt annan nivå än någonsin tidigare.

Har tatt mig ett bloss 1-2 ggr per månad ungefär, Har många positiva effekter men även några negativa, till dem negativa hör att sömnen ibland blir negativt påverkad.

Jag har inget hemma, utan har skaffat en minimal mängd (typ 0,3g) som räcker till något bloss vid tillfällen.

Ser ingen större risk att detta skall eskalera till något annat, Men är medveten och regerar vid minsta förändring.

Känns stabilt.

Edit: Har som mål att dessa tillfällen blir max 1gång per månad.
__________________
Senast redigerad av Laguners 2020-11-26 kl. 13:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback