Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 23:42
  #1
Medlem
Har legat i en depression ett tag, och ikväll när jag var ute så provade jag venlafaxin för första gången - en kapsel ā 75 mg. Har tagit ritalin nästintill dagligen nu i två år, således har jag tillräcklig tolerans för att 60 mg inte ska vara farligt. Har gått en stund nu sedan jag tog venlafaxinet och känner en obehaglig känsla som är svår att beskriva. Kan den här rusmedelskombinationen vara farlig? Någon med erfarenhet?
Citera
2018-11-14, 23:54
  #2
Medlem
En sökning i Janusmed's databas gav inga interaktionsträffar.
Finns tidigare trådar på flashback om denna kombon; obekräftade risker för personlighetsförändring.
Citera
2018-11-15, 00:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniik
En sökning i Janusmed's databas gav inga interaktionsträffar.
Finns tidigare trådar på flashback om denna kombon; obekräftade risker för personlighetsförändring.

Tack så mycket! Lyckades inte hitta något när jag sökte på forumet, men det glädjer mig att du lyckades.

Om någon annan kan ge svar så skulle det uppskattas.
Citera
2018-11-15, 00:14
  #4
Medlem
Ociviliserads avatar
Nej, kombinationen ska, iallafall normalt sett, inte alls vara farlig på något sätt. Däremot drabbas många av ångest vid insättning av venlafaxin, kan ju vara det som gör att du mår skumt.
Citera
2018-11-15, 15:49
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nädå, det är ingen fara!

Jag äter 375 mg Venlafaxin, o när jag missbrukade kunde jag skjuta i mig typ 120 mg metylfenidat o en massa (typ 8-10) öl på fester. Men blodtrycket kan öka, men tror inte det är så farligt på endast 75 mg Venlafaxin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback