Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-21, 10:48
  #13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Sorry för sent svar. Det är samtliga enheter som strular runt 23-tiden som tappar WiFi-anslutningen, fast jag har sett att det finns väldigt många WiFi-nät tillgängliga vid den tiden, runt 30-40 med allt från låg till hög mottagning.

Jag har inte stöd för 5Ghz på TV:n men i övrigt så har ju mobilen och surfplattan det, så jag beställde en Chromecast 2:a generationen igår, samt att jag ska köpa en ny router med stöd för 5Ghz, för det hade inte min stöd för.

Hoppas att det löser problemen..

Det som händer är att den kanalen som din router använder överbelastas med för många andra nät som sänder samtidigt (eftersom de andra nätens routrar inte ser varandra, men din befinner sig i mitten). Det gör att brusnivån stiger och blir den för hög så klarar inte dina enheter att kommunicera med din router. Om du ser 30-40 nät så är det minst 5 på varje kanal du försöker använda.

Så ja, att byta till 5 Ghz kan funka bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback