Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 22:01
  #1
Medlem
Tänk er TV-apparater, lampor, wifi-boxar och så vidare, som kommer ihop med svartfägade eller mörka sladdar, när svenska hem och väggar är vita som standard.

Vem kom på denna briljanta idé och tyckte det är snyggt med svarta sladdar som spikas längs en vit vägg, istället för det optimala med vita sladdar längs en vit vägg?
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2018-11-14 kl. 22:09.
Citera
2018-11-14, 22:06
  #2
Medlem
Jag har funderat över samma sak. Alla dessa fula sladdar.
Citera
2018-11-14, 22:09
  #3
Medlem
FreddePisks avatar
Du får ändå inte klamra fast en kabel med stickpropp ändå så spelar ingen roll. de är svarta för att vara lättare att glömma bakom möbler.
Citera
2018-11-14, 22:18
  #4
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Går du tillbaka 10 år så var inte allt vitt i alla hem, då hade man lite smak även här i Sverige och kunde tänka sig att inreda med annat än vitt.
Citera
2018-11-15, 00:21
  #5
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Går du tillbaka 10 år så var inte allt vitt i alla hem, då hade man lite smak även här i Sverige och kunde tänka sig att inreda med annat än vitt.

Exakt just detta. Och alla apparater designas inte med svenska marknaden i åtanke, hur stor del av den asiatiska exporten tror du hamnar här? Finns viktigare delar av världen att tänka på.
Citera
2018-11-15, 00:27
  #6
Medlem
Det är väl minst lika vanligt med vita sladdar för lampor.
Citera
2018-11-15, 01:24
  #7
Medlem
Sätt upp en vit kabellist, dessutom snyggare än att spika upp kabeln.
Citera
2018-11-15, 01:28
  #8
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Går du tillbaka 10 år så var inte allt vitt i alla hem, då hade man lite smak även här i Sverige och kunde tänka sig att inreda med annat än vitt.


Instämmer till fullo! fyfan vad less jag är på att precis allt ska vara vitt.
Citera
2018-11-15, 13:46
  #9
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag vet inte vem som kom på svarta kablar. Men svarta tv-apparater, stereoanläggningar osv är ett mode som kommer från japan.
Citera
2018-11-23, 22:26
  #10
Medlem
Imnshos avatar
Svarta sladdar försöker man väl ändå dölja genom att vira ihop, och leda genom kabelkanaler? Det gör jag också med vita sladdar.

Det sämsta med svart elektronik, svarta högtalare, TV:n o dyl är väl ändå att dammet syns så väl. Säger jag, som låter dammråttor ligga i hörnorna och städar typ var 6:e vecka!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback