Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 21:55
  #1
Medlem
Har en Samsung s9+ i dagsläget men blivit intresserad utav Huaweis senaste telefon Mate 20 pro.

Skiljer det mkt mellan dessa?

Värdesätter processorn i form av sbabbhet/grafik, bra batteri tid osv.

Båda har väldigt bra processor i sig, batteriet är större i Huaweis och så är kameran en klass för sig i Huawei.

Är missnöjd med s9:ans batteri, annars är det en väldigt bra telefon. Batteriet räcker en dag knappt vid max användning av telefon.

Skillnad i amoleden mellan dessa 2?

Är det värt att byta eller bör man vänta in Samsung S10 som nog kommer vara utöver d vanliga.....
Citera
2018-11-14, 22:15
  #2
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Har en Samsung s9+ i dagsläget men blivit intresserad utav Huaweis senaste telefon Mate 20 pro.

Skiljer det mkt mellan dessa?

Värdesätter processorn i form av sbabbhet/grafik, bra batteri tid osv.

Båda har väldigt bra processor i sig, batteriet är större i Huaweis och så är kameran en klass för sig i Huawei.

Är missnöjd med s9:ans batteri, annars är det en väldigt bra telefon. Batteriet räcker en dag knappt vid max användning av telefon.

Skillnad i amoleden mellan dessa 2?

Är det värt att byta eller bör man vänta in Samsung S10 som nog kommer vara utöver d vanliga.....

Min bror har just en sån telefon {Huawei mate p 20 pro} och visst blir det fina bilder från den kameran.

Jag har själv ägt både samsung och iphone, men tror faktiskt inte att andra märken kommer någonsin att komma ifatt Huawei nå mer.
Citera
2018-11-15, 00:18
  #3
Medlem
Har för mig att M3 gav mate p20 10/10 i betyg medan s9+ fick 9/10.

Jag har en vanlig p20 och tycker den är helt fantastisk!
Citera
2018-11-17, 17:13
  #4
Medlem
Jag läser inlägg om problem med Mate 20 Pro´s skärm. Den blir grön i sidorna. Det står en del i kommentarerna på Huaweis FB-sida. Någon skrev att hans kompis råkat ut med det på fem (!) telefoner, som han då fick byta efter hand. Om den snubben fick fem defekta telefoner så kan man ju anta att problemet är rejält utbrett - men vanlig media skriver inte mycket, inte som de gjorde när Samsung Note 7 brann för några år sedan.

Är Huaweis problem med gröna skärmar verkligen så stort? Eller har det hela drag av fejk news? Kanske var snubben med fem dåliga skärmar Samsungs sverigechef

Vad vet vi om problemet?

TS, sorry för kapningen men du kanske också bör vara nyfiken på detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback