Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 20:38
  #1
Medlem
Går det? tex om min morsa sitter på mobilen. Kan jag få typ chrome att öppnas automatiskt då och hon kommer direkt till www.minsida.com?

Minns jag läste en som gjorde nåt liknande när han hackade wifi. Han fick sina offer att ansluta till sitt eget nätverk sen kune han "typ göra vad han ville"
Citera
2018-11-14, 21:04
  #2
Medlem
miikoss avatar
Vilka program som kan starta automaiskt bestämms vanligen av inställningar i operativsystemet.

Ompeka till en viss hemsida går med, google ex på "captive portal".
Citera
2018-11-15, 22:08
  #3
Medlem
Är inte särskilt aktiv längre på detta forum, så svarar kort.

Antar att du är blackhat så för att ta ett exempel:
Skapa en hotspot -> När användaren öppnar chrome -> peka på din sida.

Något jag gjorde, var ett liknande scenario, där jag satte upp en wifi-hotspot på ett universitet, ddosade universitetets nätverk, döpte min hotspot till namn+"new" där användare loggade in, spoofade facebook URL och fångade användarnamn+lösenord.

Detta är väldigt enkelt att göra men du verkar vara lite "all over the place" på flashback, så du kanske bör vara försiktig då du verkar vara rätt flummig och inte ha så bra koll, titta på wifipineapple.
Citera
2018-11-15, 22:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HWMNBN
Är inte särskilt aktiv längre på detta forum, så svarar kort.

Antar att du är blackhat så för att ta ett exempel:
Skapa en hotspot -> När användaren öppnar chrome -> peka på din sida.

Något jag gjorde, var ett liknande scenario, där jag satte upp en wifi-hotspot på ett universitet, ddosade universitetets nätverk, döpte min hotspot till namn+"new" där användare loggade in, spoofade facebook URL och fångade användarnamn+lösenord.

Detta är väldigt enkelt att göra men du verkar vara lite "all over the place" på flashback, så du kanske bör vara försiktig då du verkar vara rätt flummig och inte ha så bra koll, titta på wifipineapple.

Vissa har väl dns skydd? Visste inte det gick att spoofa en url
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback