Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 18:03
  #1
Medlem
Hej,

Tänkte att vi skulle ha lite roligt och försöka förutspå framtida problemområden, dvs områden där parallella samhällen växer fram med islamism och kriminalitet som följd.

Kan passa bra nu när de som anlänt senast åren har börjat bosätta sig.

Till verktyg tänkte jag köra den ytterst vetenskapliga metoden att skriva in namnet Mohammed samt postnummer på ratsit och se hur många träffar man får.


Jag börjar med min hemstad Östersund som har klarat sig än så länge:

Då jag började nerifrån på 83130 så var jag länge ganska lättad då den högsta siffran var 5 på 83135, mitt i staden.
Sen kom jag till Torvalla på 83171 och uppåt. Inte så illa som jag hade förväntat mig, 83171 hade mest på 7 träffar.
Listorna på postnummer i Östersund slutade på 83177. Inte mer än 7 träffar som högst hittills, lät inte så farligt.

Sedan testade jag att skriva in 83178. 27 träffar.
Visst, det är inte i närheten av Rinkebys 183 t.ex men det är en markant ökning från resterande i staden.
Man bör se upp med att bosätta sig kring Stöttingvägen och Skogsbruksvägen vid Mimerskolan alltså.

Underligt också att man inte får upp 83178 på google maps.

Kan ni hitta liknande mönster i era hemstäder?
Citera
2018-11-14, 18:27
  #2
Avstängd
jouniboys avatar
Jag vet inte om Zigma-området i Upplands Väsby ska klassas som ett nutida eller ett framtida problemområde. Hasselgatan där har väl "alltid" varit lite stökigt, men förut var det mer svenska och finska alkisar, lite juggar och finska zigenare. Nu är det dock mycket Muhammeds och Upplands Väsbys första moské öppnade i just Zigma för några år sen.

Har inte bott i Upplands Väsby på snart nio år så jag vet inte hur det är där exakt. Har ju besökt kommunen många gånger sen dess men inte så mycket, så ofta och så länge att man kan få något helt tillförlitlgit intryck av hur det är. Förutom att antalet svartskallar ökat markant, så klart. Fullkomligen kryllar av dom vid Väsby centrum. Det var ju illa när jag stack för 9 år sen, men bara senast jag var där i somras så hajade jag till över hur jävla mycket hucklen man ser överallt, och helt svarta negrer. Fannas ju mycket blattar där redan på 90-talet, men nu är det hucklen och helt svarta negrer!

PS. Måste tillägga att mor min ringde för bara några dagar sen och beklagade sig över att gymnasie-eleverna i U.V. numera alla är svarta, förutom några svenska tjejer då. Vet inte vart svenska/vita killar i Väsby tar vägen, men gymnasiet där verkar dom inte gå på, utan det är 100% svart.
__________________
Senast redigerad av jouniboy 2018-11-14 kl. 18:31.
Citera
2018-11-14, 20:13
  #3
Medlem
Svea.Folks avatar
Järfälla ligger nog bra till att bli degenererat. Har skett en rad invandrarrelaterade brott där senaste åren.
Citera
2018-11-15, 00:05
  #4
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Din metod är väldigt intressant och skapar underlag för en vetenskaplig systematisk approach till ämnet. Jag ämnar därför utvidga din modell något för att sedan framföra en hypotes som därefter testas mot empirin.

Datainsamling kommer att ske medelst din beskrivna metod och det empiriska fallet kommer att vara min före detta hemstad Göteborg. Utifrån insamlad data kommer MPC (Mohammed per capita) beräknas per postnummer. En uppenbar invändning mot metoden är att namnet Mohammed inte är heltäckande, vissa stavar Muhammed, andra Mahammad och fan vet vad. Dom kan inte stava sina egna namn. Men det vi söker här är det komparativa perspektivet, inte det absoluta. Ytterligare en invändning är att Ratsit enbart inkluderar personer över 18 år. Men i vetenskapens namn skiter jag i det.

Utifrån MPC kommer ett Mohammed-index för Göteborg (Mx) räknas fram där den relativa över- eller underrepresentationen av Mohammeds kan utläsas. Allez, mes amis!

Hypotes: Jag har valt att dela in nio stycken postnummer i tre olika kategorier baserat på självupplevd GAK (Grad av kulturberikning). Dessa tre kategorier kommer sedan testas mot empirin.

Kategori 1 (GAK låg): 412 53, 426 74, 416 56

Kategori 2 (GAK medel): 415 01, 417 23, 416 77

Kategori 3 (GAK hög): 415 17, 418 37, 421 49

Empiri:
Postnummer/plats | MPC | Mx
GAK låg
412 53 Berzelii | Ej mätbart | -
426 74 Älvsborg | Ej mätbart | -
416 56 Kärralund | Ej mätbart | -
GAK medel
415 01 Gamlestaden | 0,005 | 0,8
417 23 Kvillebäcken | 0,003 | 0,5
416 77 Smörslottsgatan | 0,009 | 1,5
GAK hög
415 17 Bergsjön | 0,01 | 1,6
418 37 Biskopsgården | 0,05 | 8,3
421 49 Tynnered | 0,02 | 3,3

MPC i Göteborg i stort är som jämförelse 0,006 (Mx = 1).

Slutsats och diskussion:
Jag har funnit stort stöd i empirin för min hypotes. Postnummer inom klassificeringen GAK låg hade inga Mohammeds varför MPC ej är kalkylerbart. För att mer exakt kunna identifiera framtida problemområden behöver delta-Mohammed räknas fram där förändringen av MPC över tid framgår. Då jag inte har tillgång till denna data i dagsläget föreslår jag att framtida forskning på fältet försöker identifiera och analysera delta-Mohammed samt föreslå en rimlig indelning i GAK-klasser.

Tack för er tid.
Citera
2018-11-15, 06:44
  #5
Medlem
Tanuss avatar
Genom att lägga ihop fakta på val.se och SCB.se kan man också bilda sig en uppfattning om hur risigt området är.
Det finns inga utsatta eller särskilt utsatta områden där det inte är majoritet av rödröstare samt minoritet av etniska svenskar.
Det omvända gäller också, det finns inte ett enda område där etniska svenskar är i majoritet och rödröstare i minoritet som är ett utsatt område.
Citera
2018-11-15, 06:50
  #6
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Hyresrätten som bostadsform kan få högre status. Går området ned sig flyttar man bara därifrån utan att förlora på det ekonomiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback