Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-15, 18:32
  #13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soplica
Jag har läst den.
Jag har ingenting emot säljare men vet att det går bättre med lite ödmjukhet, i alla fall i Sverige. I övrigt har jag inga åsikter om Eklund och han är ju bevisligen framgångsrik.

Jo men du skrev "Fredrik Eklunds värdelösa bok" och lät den ligga som trolig bakgrund till hela din klagan i trådstarten. Skall du prata ner den boken på det viset så borde du rimligen kunna argumentera om varför den skulle vara så värdelös och hur det gör dessa telefonförsäljare så "kassa".

Du har ju dessutom läst boken skriver du så det är väl bara att vara lite rakryggad. Just nu så framstår du som en gråtande snöflinga som gnäller på människor som är framgångsrika. Svartsjukt med andra ord.
Citera
2018-11-20, 09:08
  #14
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Dom är lata det finns andra jobb inom äldre vården ex vis eller städ.

Inom äldrevården eller städ passar det väl bättre med lata och oambitiösa människor. Att jobba med försäljning över telefon är ingen dans på rosor, man får prata med otroligt många stolpskott och dessutom är det ganska stressigt att gå in i varje månad utan att veta vad du kommer tjäna. Är du någorlunda skicklig så kan du ju som säljare tjäna mer än dubbelt så mycket som en städare, så det verkar orimligt att byta bransch där emellan.
Citera
2018-12-16, 10:50
  #15
Medlem
godboys avatar
Nu är jag NIX.sad och försöker undvika att ge samtycke till att företagen ska få ringa upp och ge "för dig specifika erbjudanden". Ringer ändå någon säljare, säger jag bara "inte intresserad" KLICK!

Dvs jag ödslar varken energi eller tid på uppsökande säljare.
Citera
2018-12-16, 15:56
  #16
Medlem
altesvedens avatar
Jag ber alla telefonförsäljare att dra åt helvete. Fungerar utmärkt, har inte blivit uppringd på ett år.
Citera
2018-12-16, 18:59
  #17
Medlem
Hysteria90s avatar
Det finns väldigt bra telefonförsäljare som tjänar upp till 60.000 KR/månaden på privatmarknaden. Tricket är väl att vara så pass självsäker att personen man pratar med hamnar i underläge. De allra bästa utnyttjar svenskarnas feghet till att säga "nej" till max och av rutin.

En bra telefonförsäljare slösar heller inte tid på en kund som lämnar ett 100%-igt nej från första början. Det märks snabbt vilka man kan försöka köra över och inte. Nu har jag bara jobbat med telefonförsäljning inom B2B och jag var inte särskilt bra. Var dock tillräckligt OK för att få behålla garantilönen på 25K under en längre period.

Vissa dagar var jobbet ganska kul, speciellt när det gick bra. Andra dagar kunde kännas förjävliga, man gjorde sitt bästa men kom inte hela vägen fram. Går verkligen i vågor. Anledningen till att jag var "kass" är nog att jag inte har någon extraordinär social kompetens - och inte heller tålamodet.

Ringer säljare till mig nu så ber jag presentera vad dom har. Jag skyndar på samtalet och driver det framåt enligt deras "mall". Tackar nästan alltid nej p.ga. att dem inte kan göra något bättre. Det är människor man pratar med, så respekterar dem.

Förstår faktiskt inte poängen med att be någon att dra åt helvete. Det går ut över den människans dag, kollegor osv.
Citera
2019-01-01, 14:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det finns väldigt bra telefonförsäljare som tjänar upp till 60.000 KR/månaden på privatmarknaden. Tricket är väl att vara så pass självsäker att personen man pratar med hamnar i underläge. De allra bästa utnyttjar svenskarnas feghet till att säga "nej" till max och av rutin.


Feghet är väl kanske att ta i, va? Snarare artighet och allmänt hyfs. Det är svårt att bara snäppsa av folk rakt av.

Det är dock det som man måste göra. Lära sig att säga: Nej tack! Inte intresserad och lägga på. Kommer att göra ditt liv så mycket enklare.
Citera
2019-01-01, 15:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altesveden
Jag ber alla telefonförsäljare att dra åt helvete. Fungerar utmärkt, har inte blivit uppringd på ett år.

Det här handlar ofta om väldigt unga personer som försöker ta sig in i arbetslivet på något sätt. Kanske efter att ha misslyckats med att få ett annat jobb.

Men det är klart. Dom är ett jävla pain in the ass. Förstår dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback